La fruita natural i amb imperfeccions torna a atraure els consumidors

La clementina i la mandarina amb fulles són alguns dels productes que tornen a atraure els compradors

La clementina i la mandarina, millor amb fulla / À Punt NTC

Els consumidors demanen cada vegada productes més frescos i de proximitat. Si abans triomfava la fruita sense fulla i amb la pell sense imperfeccions, ara s'imposa la que mostra un aspecte més “natural”. És el cas de la clementina i la mandarina, que es prefereixen de nou amb fulla. "El productor final ja tria entre un producte fresc o un de l'altre hemisferi possiblement recol·lectat un mes abans", ha reflexionat José Francisco Nebot, responsable de cítrics de La Unió.

El que fa anys podia considerar-se molest, ara es converteix en un senyal de distinció. És una estratègia comercial que comporta un tractament diferenciat. És el cas de la cooperativa Real Export de Vila-real, que cull el producte "el mateix dia", tal com explica la gerent, Núria Chabrera. "Si comprem la fruita a Europa, en dos dies la tenim a taula". En aquest magatzem, la mandarina amb fulla ja representa el 25% del negoci. A més, l'exporten a 29 països d'Europa i el Pròxim Orient.  

També et pot interessar

stats