Del Ford Fiesta a l'actual Kuga: els cotxes que han eixit de la fàbrica d'Almussafes

En vora cinquanta anys, la factoria valenciana ha fabricat una dotzena de models diferents

La Ford d'Almussafes ha fabricat milers de cotxes en aquests anys / À Punt NTC
29 de març 2024 - 17:01

El 18 d'octubre del 1976 eixia de la cadena de producció d'Almussafes, a la Ribera Baixa, el primer Ford Fiesta. Va ser una aposta ferma per la planta valenciana i no va defraudar. Des del primer moment, es va convertir en un supervendes i va canviar de disseny en diverses ocasions, fins que el 2012 es va deixar de produir-ne.

Per la factoria valenciana han passat una dotzena de models diferents en el quasi mig segle de vida que té. En els anys 80, arribaren l'Escort i l'Orion, dos cotxes que també s'anaren renovant, fins que el 1998 deixaren de produir-se. Ja a finals dels anys 90 arribarien altres dos encàrrecs a la factoria: el vehicle més menut de la multinacional, el Ford Ka, que va aguantar fins al 2007, i un altre dels models icònics d'Almussafes, el Focus, que fins al 2011 va ser líder de vendes.

El 2010, Almussafes va ser una de les plantes triades per a fabricar la C-Max, i és en eixa època quan li van adjudicar el major nombre de models. El 2012, arribà el Kuga i el 2013, la Transit. A més, el tancament de la planta belga de Genk va fer que rebera el Mondeo, el S-Max i la Galaxy entre el 2014 i el 2015. La flexibilitat de la factoria valenciana ha permés produir cinc models al mateix temps, però el canvi d'estratègia de Ford ha fet que en els últims dos anys hagen desaparegut tres d'ells.

La fi de la producció de la Transit el pròxim 17 d'abril farà que València es quede només amb la producció del Kuga, insuficient per a donar treball a tota la plantilla. Per això, l'anunci de l'arribada d'un nou model dona un respir fins que s'aclarisca el futur de l'electrificació.

El model encara és una incògnita, però les pistes de la companyia que serà un vehicle de passatgers multienergia fa pensar que podria ser el Bronco Sport, un tot terreny que actualment es fabrica a Mèxic i que encaixaria perfectament amb la plataforma C2 del Kuga. La incògnita es resoldrà el 10 d'abril a Colònia.

També et pot interessar

stats