Facua denuncia que set cadenes de supermercats han pactat el preu de la llet
Asseguren que la maniobra de no-agressió atempta contra la llei de defensa de la competència
Si quan van a comprar llet, el preu és el mateix en la marca pròpia dels diferents supermercats, no és una casualitat. Es tracta d'una maniobra de no-agressió que l'Associació de Consumidors i Usuaris Facua denuncia perquè el preu està pactat en set cadenes de supermercats.
Eliminar els competidors i arribar a pactes en els preus atempta contra la llei de defensa de la competència, i segons denuncia Facua, això mateix passa en set cadenes de supermercats, que ofereixen el mateix preu en totes les modalitats de llet de marca pròpia. “No hi ha un esforç competitiu en diferenciar-se en productes competitius per als consumidors”, assegura Rubén Sánchez, secretari de l’associació.
Als ulls de la clientela, la pràctica passa prou desapercebuda, encara que sempre hi ha qui se n'adona. Facua també va denunciar el mateix pacte de preus amb l'oli d'oliva verge extra, per la qual cosa han demanat una investigació ja fa vora un any.
La llet sencera està a 91 cèntims el litre en set cadenes de supermercats i la semidesnatada, a 83 cèntims. Només Eroski es desmarca d'estos preus, que són els mateixos en totes les varietats de llet.