L'Escola Oficial d'Idiomes virtual pateix un retard en la posada en marxa

Els sindicats reclamen a la Conselleria d'Educació més mitjans i millor planificació

Imatge d'arxiu de l'Escola Oficial d'Idiomes de la Saïdia, a València
Imatge d'arxiu de l'Escola Oficial d'Idiomes de la Saïdia, a València / Europa Press

L'inici de l'Escola Oficial d'Idiomes (EOI) virtual es retarda fins al novembre, segons ha traslladat aquest dijous la Conselleria en la Mesa Sectorial d'Educació, en la qual els sindicats han exigit "més mitjans per als professionals docents que impartiran les sessions". La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) ha criticat la "falta de planificació" de la Conselleria d'Educació en la implantació de l’escola en línia.

El sindicat considera que la Conselleria es guia per "càlculs polítics i electorals en lloc de guiar-se per criteris pedagògics i de servei públic en la posada en marxa de l’EOI virtual". En aquest sentit, al·ludeix al "retard en l'inici de les classes, ja que s'ha demorat des de setembre i no començaran fins a novembre".

El CSIF també ha exigit a Educació "que reduïsca el nombre d'aules per docent i que aporte el personal informàtic i d'orientació necessari amb l'objectiu d'oferir una formació de qualitat a les 5.000 persones que es poden inscriure en aquest primer curs de l’EOI virtual". En aquest sentit, demana la creació de departaments propis d'orientació i d'informàtica, amb docents especialitzats en Informàtica com a suport.

Reducció de la ràtio d'alumnes a les aules virtuals

D'altra banda, l’STEPV proposa que cada docent atenga quatre aules i no cinc, com inicialment ha decidit la Conselleria. Això en la pràctica suposa que un docent atendrà uns 200 estudiants. "L'administració planteja més alumnes per a la mateixa jornada lectiva amb el desmillorament consegüent de la qualitat docent", apunta el sindicat.

També et pot interessar