Desplacen lateralment el vaixell bolcat fa 25 dies al port de Castelló
L'objectiu és alliberar la zona per a poder recuperar el cos de l'estibador castellonenc de 36 anys encara desaparegut
Al port de Castelló han començat els treballs per a moure l'embarcació que va bolcar fa 25 dies i va causar la mort a dos treballadors, un mariner de 22 anys i de nacionalitat índia, i un estibador castellonenc de 36 anys, encara desaparegut. L'objectiu és poder recuperar el seu cos, ja que els investigadors tenen l'esperança que l'estibador estiga atrapat en una de les càrregues.
La maniobra que s'ha fet aquest dimarts ha consistit a traslladar el vaixell Nazmiye Ana 150 metres de la zona on va bolcar el passat 28 de maig. Es tracta d'una maniobra complicada que estan duent a terme dues empreses especialitzades contractades per Port Castelló i que treballen coordinades amb l'autoritat judicial que investiga l'accident. Les empreses han desplaçat la nau lateralment, al moll del Centenari.
Es tracta d'un operatiu complex que ha de fer-se minuciosament, atés que també comporta la retirada de la mercaderia que ha quedat al fons marí. Els treballs han de ser supervisats en tot moment per la Policia Judicial. L'objectiu consisteix a alliberar la zona i començar a poc a poc a extraure de l'aigua tota la càrrega que va caure al fons de la mar.
Una vegada que s'haja aconseguit moure el vaixell, els equips de recerca subaquàtica podran accedir amb més seguretat a la càrrega que va perdre la nau quan es va capgirar, per a intentar localitzar el cos de l'estibador. Els busos de la Guàrdia Civil ja han iniciat una inspecció ocular de la zona.
La família de l'estibador desaparegut fa 25 dies confia que els bussos puguen localitzar-lo amb més facilitat una vegada que s'ha desplaçat el vaixell. Un objectiu que, per dur que siga, els permetrà d'alguna manera descansar després d'estar vora un mes pendents de les tasques de recerca.
Remoció del vaixell
Simultàniament a l'operatiu de cerca de l'estibador desaparegut i la retirada de la càrrega, es treballa ja en la remoció del vaixell. El pla de remoció preveu hissar el vaixell fins al moll, on serà desballestat. Per a aquest operatiu, s'han preparat ja els repartidors de càrrega al moll per a distribuir la càrrega generada pel pes del vaixell.
També s'han preparat els punts d'hissat sobre la base d'uns requeriments estructurals molt específics. Es requeriran dues grues de gelosia de 600 tones cadascuna d'elles i una grua telescòpica de 500 tones. Aquest mateix matí han arribat al moll del Centenari part d'aquestes grues per a iniciar-ne el muntatge.