Dani Portillo (STM Intersindical de Ford): "Farem el necessari perquè isca la faena, però no se'ns pot posar més càrrega damunt"

Justifica en la pèrdua de drets de la plantilla el rebuig al nou ERTO per a vora 5.000 treballadors i treballadores, que la direcció ha signat només amb el sindicat majoritari, la UGT

El portaveu de l'STM Intersindical Daniel Portillo atén per videoconferència a la ràdio d'À Punt
El portaveu de l'STM Intersindical, Daniel Portillo, atén per videoconferència la ràdio d'À Punt / À Punt NTC

La crisi pel dèficit de semiconductors torna a deixar empremta en la factoria Ford d'Almussafes. La direcció de la planta valenciana ha pactat amb la UGT, el sindicat majoritari, un nou ERTO per a quasi 5.000 treballadores i treballadors, el sisé des de l'inici de la pandèmia. Però de l'acord s'han desmarcat la resta d'organitzacions sindicals. El portaveu de l'STM Intersindical, una de les organitzacions contràries, Dani Portillo, ha parlat en Les notícies del matí del cansament de la plantilla, després de vint anys amb les condicions a la baixa i pels canvis sobtats en els horaris i torns de la plantilla per a readaptar-se als ERTO. I situa en la "pèrdua de drets" la línia roja per la qual justificar el rebuig.

"Els sis que portem des de l'inici de la pandèmia han causat 20 modificacions, sovint d'un dia a un altre, cosa que perjudica la conciliació familiar", ha explicat Portillo, que demana més comprensió de l'empresa cap a una plantilla que, segons assegura, arrossega dues dècades de retallades però està assegurant beneficis cada any a la multinacional a través de la seua capacitat d'adaptació.

"Sabem que Ford Almussafes ha donat beneficis cada any mentre altres donaven pèrdues, fabriquem Kuga, Galaxy, Transit Corner, Mondeo, C-Max... i som l'única del món que pot posar en les mateixes línies diversos vehicles... la versatilitat de la fàbrica de València no la té qualsevol altra", explica Portillo.

"No entenem que continuen reclamant-nos més esforç i fent-nos responsables del fet que si arriba més càrrega de treball la culpa és dels treballadors, que no s'adeqüen... Farem el necessari perquè la faena tire avant, però no se'ns pot posar més càrrega damunt", ha explicat en els micròfons d'À Punt.

L'empresa hauria d'estar a l'altura i comprendre la situació de la plantilla, com la plantilla entén la de l'empresa

Portillo ha destacat els "vint anys de reduccions" a la plantilla: "Ens han llevat quinquennis, s'han inventat categories laborals per a pagar menys, han congelat els plans de previsions de jubilació, han desaparegut els menjadors, ara han llevat el torn de nit, les rutes d'autobusos s'han reduït de manera significativa... però els treballadors han seguint fent esforços (...). L'empresa hauria d'estar a l'altura i comprendre la situació de la plantilla, com la plantilla entén la de l'empresa".

No obstant això, el portaveu d'STM Intersindical és optimista amb el futur de la planta d'Almussafes, que creu que travessa un problema temporal pels semiconductors que la direcció magnifica en les negociacions com a estratègia de pressió. Assegura que l'empresa manté una bona demanda de vehicles i que les vendes ho demostraran quan arriben els recanvis. I reivindica l'experiència i capacitat de la planta i la plantilla per a aconseguir una posició destacada en la transició cap al motor elèctric.

"És compatible que vinga càrrega de treball i que no es torne a repetir la reducció de drets i salaris en la plantilla. Perquè si fora per això, faria anys que Ford se n'hauria anat al Marroc, com han amenaçat de fer tants anys, i, no obstant això, Ford continua a Valencià per la plantilla, que demostra cada any el que val. Ara, el que ha de demostrar la direcció és que pot portar aquesta càrrega de treball de què tant han presumit", ha explicat Portillo.

També et pot interessar

stats