El Consell millorarà la coordinació en les PAU, però diu que enguany “les notes estan posades”

Des de la Conselleria d’Universitats aposten per “avaluar” la situació, després dels baixos resultats de Matemàtiques II.

VÍDEO | El Consell millorarà la coordinació en les PAU, però diu que enguany “les notes estan posades”

El secretari autonòmic d’Universitats i Recerca, Rafael Tabarés, ha destacat la “sensibilitat” de l’administració autonòmica per la preocupació que ha generat entre estudiants i famílies els resultats de la prova de Matemàtiques II en les proves d’accés a la universitat (PAU) en la Comunitat Valenciana, amb una nota mitjana de 4,7 i un percentatge d’aptes del 42,9%. Així, ha avançat que es treballarà per a millorar el sistema “quant a coordinació”, però ha apuntat que enguany “les notes estan posades”.

Tabarés ha subratllat la “sensibilitat” del Consell amb el que ha passat en la prova i ha assenyalat que estan “molt preocupats” per la repercussió que té. No obstant això, ha precisat que els exàmens els posen “tècnics i professors” i que la Conselleria “no pot tindre una acció ni direcció sobre aquest tema”.

Per això, ha avançat que es buscarà tindre una “millor coordinació entre totes les comissions perquè no es produïsquen aquestes diferències i vaivens objectius”. La solució no arribarà ara, perquè, segons Tabarés, “per a enguany les notes estan posades”.

Pascual demana posar “remei perquè no es torne a repetir”

Per la seua banda, la consellera Carolina Pascual ha apostat per avaluar què ha passat “si el resultat no ha sigut bo” perquè els estudiants “no es vegen agreujats” i si han eixit perjudicats respecte a altres comunitats.

Pascual ha demanat posar “remei perquè no es torne a repetir”, ja que “ara” el que es pot fer és “avaluar la situació” i “veure exactament fins a on ha tingut repercussió i què és el que ha passat”.

Els professors de matemàtiques demanen repensar la prova

La Federació Espanyola de Societats de Professores de Matemàtiques ha qüestionat en un comunicat la prova d'accés a la universitat perquè considera que orienta el treball dels docents en segon de batxillerat a "ensinistrar l'alumnat" per a superar un examen. Un "cercle viciós" que la FESPM demana resoldre repensant de la prova i amb un canvi en el model educatiu. 

 

Així mateix, demanen major coordinació entre les autonomies perquè la prova siga el més homogènia possible i no es produïsquen "diferències discrimanatòries".

També et pot interessar