Condemna de vint anys de presó per a l'acusat de matar la mestra de Rafelcofer
El còmplice ha estat condemnat a deu anys i indemnitzaran amb 30.000 euros cadascuna de les dos filles de la víctima
L'Audiència de València ha condemnat a vint anys i mig de presó l'home acusat d'assassinar i robar una dona de 65 anys, professora jubilada, a sa casa de Rafelcofer, a la Safor. La sentència, dictada per un magistrat de la secció segona de l'Audiència, imposa deu anys i tres mesos a un segon individu com a còmplice dels mateixos delictes.
El tribunal del jurat de l'Audiència Provincial l'ha condemnat a una pena de vint anys i mig de presó com a autor d'un delicte d'assassinat i un altre de robatori amb violència. Per als dos delictes s'aplica l'atenuant de drogoaddicció per a l'autor del crim, que el 27 d'abril del 2024 va matar la dona amb 22 ganivetades. Ambdós condemnats indemnitzaran cadascuna de les dos filles de la víctima amb 30.000 euros pels danys morals que van patir a conseqüència dels fets.
El jurat, que va emetre veredicte de culpabilitat per a ambdós processats el 20 de gener, va considerar provat que, vora les nou de la nit, els encausats van acudir a casa de la dona, de 65 anys. Allí, el principal condemnat la va agafar fortament del coll per a assestar-li, tot seguit, fins a 22 punyalades al tronc i als braços, recorda el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV).
L'home, de 46 anys en aquell moment, va actuar, segons el tribunal, amb la intenció de matar-la i va utilitzar la superioritat física per a fer-ho. Després de l'assassinat, va agafar la cartera de la víctima i va fugir de la vivenda.
L'altre condemnat va ser còmplice dels fets perquè va facilitar, segons el relat de fets provats, l'accés del primer a la vivenda de la dona, on la va matar. Ambdós havien consumit drogues en el moment de l'assalt, la qual cosa els va afectar la capacitat de coneixement i voluntat.
La sentència no és ferma i es pot recórrer en contra a la sala civil i penal del TSJCV.