La Comissió Ciutat-Port de València: “Continuarem donant guerra als tribunals”

La plataforma demana al govern espanyol que reconsidere l’ampliació nord del port de València i avança que impugnarà el projecte si el Consell de Ministres li dona llum verda

 

Diversos membres de Compromís encapçalen la protesta de Ciutat-Port amb motiu de la visita a València del ministre de Transports
Diversos membres de Compromís encapçalen la protesta de Ciutat-Port amb motiu de la visita a València del ministre de Transports / À Punt NTC
À Punt NTC
À Punt NTC @apuntnoticies
14 de desembre 2023 - 12:11 Actualitzat: 14 de desembre 2023 - 13:43

La Comissió Ciutat-Port està decidida a portar als tribunals l’aprovació del projecte d’ampliació del moll nord del port de València si finalment el Consell de Ministres dona llum verda a aquest projecte. Així ho ha manifestat aquest dijous la plataforma que, coincidint amb la visita a la infraestructura portuària del ministre de Transport, Óscar Puente. “Continuarem donant guerra als tribunals”, advertia David Adrià, responsable del gabinet jurídic d’aquesta plataforma ciutadana.

“Impugnarem qualsevol resolució que siga contrària a dret i que supose que tire avant l’ampliació nord del port”, insistia Adrià davant de la pancarta de la comissió. Aquesta reclamava la paralització del projecte d’ampliació, que està en la fase final del tràmit, únicament a l’espera que el Consell de Ministres done llum verda a l’aprovació definitiva.

Entre els arguments que esgrimeix aquesta plataforma ciutadana, a més de les conseqüències ambientals i socials, cita la declaració d’impacte ambiental (DIA), que considera obsoleta, donat que és un document emés fa més de deu anys. “La DIA té setze anys, no dona seguretat jurídica. No entenem com, amb aquest document, no s’aprova el projecte”, plantejava Adrià.

En la mateixa línia incidia un altre membre de la plataforma, Francesc Carrera, qui alertava que l’aprovació del projecte reportarà no només conseqüències ambientals i socials, sinó també “legals”: “Continuarem el pols als carrers i els tribunals”, avançava. “Suposarà firmar una sentència de mort”, indicava Carrera, en al·lusió a l’aprovació definitiva del projecte.

Per aquesta raó, des de la Comissió Ciutat-Port instaven el govern espanyol a reconsiderar la decisió d’ampliar el moll nord: “Poden fer un pas arrere i acceptar l’errada”. 

Suposarà transvasar la càrrega de treball de la terminal sud a la nord, perquè tinga contingut i això suposa una pèrdua d’ocupació Julián Pérez - President del comité d'empresa de la companyia que gestiona el moll sud

Entre els col·lectius que han donat suport a aquesta protesta de Ciutat-Port estaven els membres de Compromís, així com representants del comité d’empresa de CSP Iberian Valencia Terminal, que gestiona les càrregues de mercaderies del moll sud. La plantilla d’aquesta empresa veu amb recel l’ampliació del port. Assegura que implicarà una minva de treball per a la terminal sud, que ocupa actualment vora 400 persones.

“Suposarà transvasar la càrrega de treball de la terminal sud a la nord, perquè tinga contingut i això suposa una pèrdua d’ocupació”, manifestava Julián Pérez, president del comité d’empresa de CSP Iberian Valencia Terminal.

Els treballadors atribueixen l’interés per construir el moll nord a “les exigències de MSC”. Culpen la naviliera de voler “concentrar tota la càrrega en el moll nord” i desvinculen el projecte d’ampliació de “les necessitats reals del port”. “L’ampliació no és una necessitat real per al port, però MSC vol que es faça per a concentrar allà tot el seu trànsit”, afirmava Pérez. 

També et pot interessar

stats