Centenars de persones es concentren a Alfafar en defensa dels drets lingüístics

Al voltant de 250 persones han donat suport aquest diumenge a Francesc Xavier, el veí de Benetússer que ha sigut denunciat per un metge que es va negar a atendre'l en valencià

Concentració a Alfafar aquest diumenge / Plataforma per la Llengua

Plataforma per la Llengua ha organitzat aquest diumenge una concentració a les portes del centre de salut d'Alfafar (Horta Sud) com a acte de suport a Francesc Xavier, l'home que ha sigut denunciat per un metge que es va negar a atendre'l en valencià.

Unes 250 persones s'han sumat a la protesta, segons l'organització, que ha comptat amb la participació de figures públiques com la diputada de Compromís, Nathalie Torres, la vicepresidenta de la Diputació de València, Maria Josep Amigó, representants d'Esquerra Republicana del País Valencià i de l'Escola Valenciana o Antoni Infante, de la plataforma Decidim.

Aquest últim ha recalcat que "l'agressió que ha patit Francesc Xavier" no és individual, és col·lectiva perquè afecta "els cinc milions de valencians i valencianes". També ha criticat el govern espanyol perquè "està tractant-nos com el que és: una potència colonial" que "vol liquidar la nostra llengua" i ha apel·lat al govern valencià perquè "ara, més que mai, ha de posar-se al costat de les persones que són agredides".

Per la seua part, Toni Royo, de Plataforma per la Llengua, ha explicat que es tracta d'un cas "especialment indignant", i que esperen que des de delegació del govern el resolguen "favorablement als interessos de la persona afectada". En cas contrari, apunta, "continuarem reivindicant en tots els mitjans possibles que la persona siga correctament atesa i no siga denunciada".

Francesc Xavier, veí de Benetússer, va rebre una multa de 601 € la setmana passada, posada pel facultatiu, per "alterar el normal funcionament del centre de salut" i "alterar i molestar la recepcionista".

Els fets es remunten al 14 de juny, quan va acudir a urgències del centre de salut d'Alfafar i es va dirigir al metge en valencià. Segons el seu relat, el sanitari li va dir "de manera imperativa" que o parlava en castellà o havia d'abandonar la consulta, cosa que finalment va fer.

A continuació, es va dirigir a la recepcionista per tal de demanar el full de reclamacions, però no li'l van facilitar fins uns dies més tard. També va telefonar a l'112 i a la Policia Local, que es va personar al centre de salut.

També et pot interessar