Adif, Alfafar i Sedaví assenten les bases per a suprimir el pas a nivell que travessen més de 160 trens al dia
Els tres organismes es comprometen a accelerar els tràmits per a acabar amb aquest punt negre on han mort vora setanta persones en els últims quaranta anys
Suprimir el pas a nivell d’Alfafar com a solució a curt termini per a evitar un punt negre on han perdut la vida vora setanta persones en els últims quaranta anys, encara que aquesta mesura no tanca la porta a, més avant, soterrar les vies al seu pas per aquest municipi i Alfafar. Són les bases del protocol a tres bandes que han signat aquest dimecres els dos ajuntaments amb els representants d’Adif, l’administrador de les infraestructures ferroviàries. Es vol posar solució a un pas a nivell per on passen diàriament més de 150 trens i més d’un miler de vehicles.
Segons l’acord subscrit, aquests dos consistoris i Adif “col·laboraran en la coordinació i agilització dels processos que facen possible la realització dels estudis i projectes” per a “definir les fórmules més idònies que contribuïsquen a augmentar les condicions de seguretat, tant per als veïns com per a les circulacions ferroviàries, evitant el risc de possibles incidents en el pas a nivell”, com apunta en un comunicat Adif.
Adif assumirà els estudis de reordenació del trànsit i, si escau, la posterior redacció del projecte de les obres de supressió del pas a nivell. No obstant això, Adif condiciona l’alternativa al pas a nivell “a un estudi que demostre que els desviaments del trànsit motivats per la clausura del pas a nivell no provocaran graus de saturació no assumibles en la resta dels vials municipals”.
Segons Adif, les tres administracions han manifestat la voluntat que, una vegada redactats els estudis i projectes, definides les actuacions a escometre i l'import, subscriuran un conveni específic per a suprimir el pas a nivell.
El pas a nivell d'Alfafar registra una circulació mitjana diària de 163 trens i uns 1.400 vehicles, segons les estadístiques d’Adif. Està situat en un entorn densament urbanitzat i altament habitat i registra un elevat trànsit de vianants que travessen les vies del ferrocarril.