Més de 5.000 llocs de treball i sous de 32.000 euros anuals: l’impacte laboral de l'ampliació del port de València

El govern de Sánchez respon a Podem que la nova terminal facilitarà el creixement econòmic i rebutja una nova Declaració d’Impacte Ambiental perquè la del 2007 està vigent

Un carguer d'MSC atracat al port de València aquest dijous, quan es va anunciar l'ampliació del port
Les obres d'ampliació pretenen augmentar la capacitat comercial del port de València / Rober Solsona (Europa Press)

Les obres per a l'ampliació nord del port de València, una operació que Podem veu amb preocupació pels efectes ambientals i econòmics que comportarà, generaran més de 5.000 llocs de treball entre directes i indirectes, segons les previsions del govern espanyol i que ha fet constar en una resposta a una pregunta registrada al Congrés per l’exdiputada de Podem, Lilith Verstrynge.

La diputada, en el seu escrit, advertia que són "nombrosos els estudis que adverteixen dels efectes perniciosos sobre les platges del sud de València que està produint ja l'ampliació del port de València". Entre altres dades, Verstrynge indica que les obres compten amb una Declaració d'Impacte Ambiental (DIA) "caducada", amenacen de destruir l'aiguamoll de l'Albufera de València i podrà suposar una "pèrdua de llocs de treball a llarg termini" per processos de robotització i automatització.

A pesar d’aquestes afirmacions, l’executiu descarta aquestes possibles amenaces i remet a un informe elaborat per la Universitat Politècnica de València. En concret, remarca que les obres faran que el port de València, en conjunt, representen el 2,2% de tot l'ús de la Comunitat Valenciana, passant de 38.866 a més de 44.000 llocs de treball, amb salaris mitjans d’uns 32.000 euros anuals.

A més, el govern apunta que el projecte té un caràcter estratègic en l'àmbit nacional, ja que el port valencià canalitza el 40% del comerç exterior espanyol de mercaderia general en contenidor. "Si no s’executara aquesta terminal, l'economia espanyola es veuria limitada en el seu desenvolupament a mitjà termini", assenyala el govern.

Considera la DIA "plenament vigent"

D'altra banda, en la seua resposta parlamentària, el govern manté que no es preveu una nova DIA perquè, segons argumenta, la que es va fer el 2007 "no ha caducat". Així mateix entén que l'ampliació nord del port és un projecte global, de manera que l'inici de qualsevol de les actuacions compreses en el mateix "és suficient per a considerar la Declaració d'Impacte Ambiental com plenament vigent".

A més, l'executiu que presideix Sánchez postil·la que l'Autoritat Portuària de València va concloure que la modificació de les característiques respecte del projecte original no necessita un nou procediment ambiental.

A més, de Podem, Compromís -formació integrada en Sumar-, ha reiterat també en diferents ocasions els possibles danys mediambientals que tindrà l'ampliació a les platges valencianes.

També et pot interessar

stats