Mazón proposa una autoritat independent per a establir les prioritats i les inversions d'infraestructures

El cap del Consell creu que amb una figura semblant a la de l’Airef en matèria fiscal s’evitaria “el xantatge” d’alguns territoris o “els capritxos” d’alguns governs

Carlos Mazón amb el president de la Cambra de Comerç, diverses conselleres i alcaldes en l'acte de presentació de l'estudi sobre la segona pista de l'aeròdrom alacantí
Carlos Mazón, amb el president de la Cambra de Comerç, diverses conselleres i alcaldes en l'acte de presentació de l'estudi sobre la segona pista de l'aeròdrom alacantí / @Generalitat
08 de maig 2024 - 13:32

Una nova autoritat independent d'infraestructures perquè decidisca les prioritats i el calendari d'inversions a partir de dades objectives. És la proposta del president de la Generalitat, Carlos Mazón, per a evitar “xantatges d'alguns territoris” i “molts capritxos” d’alguns governs. El cap del Consell llançava la proposta en l’acte de presentació de l’"Estudi de l'impacte econòmic de la necessitat de la segona pista de l'aeroport d'Alacant-Elx Miguel Hernández”.

El que Carlos Mazón proposava a Alacant és una figura semblant a l’Airef, l’Autoritat Independent de Responsabilitat Fiscal, en l’àmbit fiscal i de finançament: "Igual que existeix l'Airef, una unitat independent que busca amb objectivitat en les dades fiscals, que hi haja una unitat independent a Espanya que analitze i explique amb transparència i objectivitat els terminis i prioritats per a les inversions estratègiques", aclaria.

Marcar "l'orde"

Esta nova autoritat vetlaria per “les finestres d'oportunitat” en matèria d'infraestructura i s'encarregaria d'estudiar i valorar “l'orde d'inversions en el territori espanyol” perquè la decisió d'invertir en un lloc o un altre siga “objectiva” i s'evite convertir en “una eina llancívola”.

"Probablement, ens evitaríem tant els xantatges d'alguns territoris com els capritxos d'algun govern, i tindríem una taula objectiva que diga", per exemple, "a esta carretera li toca el 2027 o esta inversió de l'aeroport el 2030 per estos fets objectius". Decisions com esta permetrien a les administracions, en paraules del president de la Generalitat, "anar-se preparant amb un horitzó".

El president ha afegit que “de tècnics, n'hi ha” per a avançar “amb objectivitat” i, ha insistit, “no estar pendents del capritx d'un, de l'extorsió d'un altre o del xantatge d'un territori concret”.

Carlos Mazón feia estes declaracions en l'acte de presentació d'un estudi que justifica la necessitat d'ampliar amb una segona pista l'aeroport Miguel Hernández d'Elx. Cal recordar que l'administrador de les infraestructures aeroportuàries, Aena, va anunciar el mes passat l'ampliació d'este aeròdrom i el de València, encara que no ha aportat ni dates exactes d'execució ni tampoc ha detallat el projecte, un fet que des del govern autonòmic han criticat.

També et pot interessar

stats