L'excap del CNI confirma que Canal 9 va contractar Bárbara Rey a canvi del seu silenci sobre el rei emèrit

La vedet va cobrar cinc milions d'euros per presentar durant cinc temporades el programa gastronòmic En casa de Bárbara

Barbara Rey en un capítol de 'En casa de Bárbara'
Barbara Rey en un capítol de 'En casa de Bárbara' / À Punt NTC

El director del Centre Nacional d'Intel·ligència (CNI) entre els anys 2004 i 2009, Alberto Sáiz, ha confirmat que a la vedet Bárbara Rey la va contractar Canal 9, l'antiga radiotelevisió valenciana, a canvi del seu silenci sobre la presumpta relació que havia mantingut amb el rei emèrit, Joan Carles I.

En declaracions al programa Salvados de La Sexta, Sáiz ha assegurat que va posar fi a la mediació del CNI en favor de l'actriu, que ha qualificat obertament de xantatge. "Hi havia un xantatge sobre la taula. I no de diners públics. S'estaven fent accions en favor de la persona perquè tinguera accés a contractes de treball i publicitat. Si no, hi havia la possibilitat que algú diguera que hi havia hagut una relació íntima", ha explicat.

"Aquesta persona rebia contractes en la televisió valenciana", ha recordat Sáiz, que assegura que quan va arribar al CNI va saber que s'estava "influint perquè aquesta persona tinguera contractes en televisions autonòmiques a canvi del seu silenci". "La meua intervenció és dir que s'han acabat les accions d'influència, i que els diners que s'hagen pagat, ben pagats estan", ha explicat.

Cinc milions per cinc temporades en Canal 9

Tot i que Sáiz assegura que no van eixir diners públics del CNI per a pagar la vedet, el seu silenci no va eixir debades, i menys a la Comunitat Valenciana. El periodista Kiko Arabí ha explicat en Les notícies del matí que la vedet va cobrar cinc milions d'euros per a presentar durant cinc anys En casa de Bárbara en Canal 9.

Un contracte que, segons ha recordat, es va signar poc després d'un rocambolesc episodi en què a Bárbara Rey la vetaren per a participar en el programa Tómbola de Canal 9, quan ja estava a València i s'havia anunciat que hi intervindria. Arabí, que va entrevistar l'actriu hores després, ha explicat que es va traslladar a l'equip que "les ordres venien de molt amunt". "Va entrar la Zarzuela a través del CNI. Que ni pactant ni res, que eixa senyora no podia eixir en antena", ha explicat.

Una situació "insostenible"

Les declaracions de l'excap del CNI avalen part de la informació que es publica en el llibre El cap dels espies (Juan Fernández-Miranda i Javier Chicote) a partir de les notes de l'excap del Cesid (l'anterior CNI) i conseller del rei emèrit, Emilio Alonso Manglano. En aquest es parla d'un contracte de 25 milions de les antigues pessetes amb Televisió Espanyola i del pagament de 600 milions de pessetes més en una dècada amb la mediació del Centre Nacional d'Intel·ligència.

Segons ha matisat Sáez en La Sexta "del CNI no van eixir diners públics a les mans d'aquesta senyora. Eixia, va poder haver eixit, de donants externs...", persones que ha declinat anomenar. "Ja ni me'n recorde", ha explicat l'excap d'intel·ligència.

"Em vaig trobar una situació insostenible, el CNI no estava per a eixes coses. Vaig tancar l'assumpte, es van deixar d'atendre els possibles xantatges que hi haguera, es van deixar de fer les possibles accions d'influència en favor d'aquesta senyora i l'assumpte es va acabar sense més".