Educació i sindicats creen una mesa tècnica davant el problema de les places de difícil cobertura

La Conselleria aposta per reduir requisits, mentre que els treballadors advoquen per un sistema d’incentius

Aula d'un col·legi en una imatge d'arxiu
Aula d'un col·legi en una imatge d'arxiu / Europa Press

La Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació ha acordat aquest dimarts amb els sindicats la creació d'una mesa tècnica per a abordar solucions per a cobrir places de difícil cobertura de Secundària i de Formació Professional, segons ha informat el departament que dirigeix José Antonio Rovira en un comunicat.

Durant la trobada s'ha abordat la dificultat per a cobrir determinades places de Secundària i FP davant la falta de professors en especialitats com ara Informàtica o Serveis a la Comunitat. Des d'Educació s'ha acordat amb els sindicats abordar en una mesa tècnica “totes les vies possibles per a poder cobrir aquestes places”.

En la reunió s'ha posat en relleu que es tracta d’“un problema recurrent any rere any” i s'ha subratllat la importància de buscar una solució que passe per “mesures viables i idònies” per a millorar els percentatges de cobertura, mitjançant la flexibilització dels requisits d'accés o a través d'incentius, perquè l’alumnat puga rebre les classes amb normalitat, detalla el comunicat. 

D’altra banda, fonts sindicals assenyalen que, entre les propostes d’Educació, figura prescindir del requisit del C1 de valencià i de la Formació Pedagògica (CAP o Màster de Secundària) en algunes especialitats en l'adjudicació de difícil cobertura per la dificultat per a cobrir aquestes places. En concret s'ha parlat d'Informàtica i Sistemes i Aplicacions Informàtiques.

En aquest sentit, el sindicat majoritari —STEPV— ha mostrat rebuig, perquè “quan es va retirar l'exigència de la formació pedagògica durant la pandèmia, el problema amb aquestes especialitats no es va solucionar”. Així mateix, consideren que la Conselleria “té una obsessió amb el valencià” i afirmen que la llengua no és el problema per a cobrir aquestes places, sinó que “és més atractiu treballar en l'empresa privada que en educació”. Per aquesta raó, l’STEPV proposa que es busquen incentius per al professorat que cobrisca aquestes places, s'elimine l'adjudicació d'ofici i s'òbriguen les borses de treball.

També que els requisits de titulació i de valoració de l'experiència laboral siguen més flexibles, perquè moltes vegades es rebutgen candidats qualificats per a impartir aquestes matèries per aquest motiu.

Segons l’STEPV, la Conselleria ha pres nota de les propostes i ha manifestat conformitat en crear un grup de treball per a tractar el problema.

També et pot interessar

stats