El currículum infantil sols farà referència a la personalitat i identitat dels xiquets, però no a la 'construcció sexual'
El nou esborrany es debatrà aquest dimecres i ha introduït canvis sobre la proposta inicial, arran de les aportacions de les comunitats autònomes
El Ministeri d'Educació i FP han decidit que el currículum d'educació Infantil no faça referència finalment a la "construcció sexual" i de "descobriment personal de la sexualitat i la construcció de gènere", sinó que parlarà del "desenvolupament de la personalitat" i d'"identitat" del xiquet, ateses les reivindicacions de diverses comunitats autònomes.
Així ho arreplega el nou esborrany del projecte de reial decret pel qual s'estableixen l'ordenació i els ensenyaments mínims de l'educació Infantil. Segons fonts del Ministeri, són canvis de redacció motivats per les aportacions de les diverses comunitats autònomes, si bé el contingut és similar. Tal com precisen aquestes fonts, s'ha suavitzat el contingut respecte a aquesta matèria per no donar lloc a interpretacions errònies.
Així, el nou esborrany assenyala que "el desenvolupament de la personalitat en aquesta etapa es correspon amb la construcció de la pròpia identitat, diferenciada de les altres. La intervenció educativa ha de guiar i potenciar l'assoliment d'una autoimatge ajustada i positiva en tots els aspectes".
El nou document, que es debatrà aquest dimecres en la Comissió General d'Educació, sí que incorpora la idea d'eliminar o evitar els "estereotips sexistes" en l'avaluació de diverses de les competències específiques que han d'adquirir els alumnes durant l'etapa.