Alfafar i els pobles veïns exigeixen que s'elimine el pas a nivell, una reivindicació de fa 40 anys

L’alcalde lamenta que Adif suprimisca passos perillosos arreu d'Espanya, però no presente cap projecte per al del municipi

Pas a nivell d'Alfafar on ha mort la jove aquest dimarts, en ser atropellada per un tren
Pas a nivell d'Alfafar on ha mort la jove aquest dimarts, en ser atropellada per un tren / À Punt NTC

L'alcalde d'Alfafar, Juan Ramón Adsuara, ha exigit, una vegada més i després de l’últim accident mortal que s’ha cobrat la vida d’una xica de 19 anys, que s'elimine el pas a nivell del tren. Adsuara ha recordat que és una reivindicació des de fa 40 anys dels ajuntaments dels tres pobles més pròxims a l’estació, tant d'Alfafar com de Sedaví i de Benetússer.

Per l'alcalde d’Alfafar, l’accident és "la gota que fa vessar el got" i ha insistit que el problema "ja no és la causa, és per què està el pas a nivell ací en el segle XXI". En referència a l’accident mortal d’aquest dimarts, Adsuara ha afegit que és “un més dels tres que hem tingut en els últims huit mesos, s'està convertint en una cosa contínua", ha lamentat.

En aquest punt, l’alcalde d’Alfafar assenyala que dimarts hi hagué un accident d'un camió amb les barreres, cosa que va provocar un col·lapse de trànsit. Segons l'alcalde, "no sabem si és la falta de manteniment o què és, però contínuament hi ha operatius policials per avaries i accidents. Ja no és el motiu de les morts, és el pas a nivell el que està causant tots els problemes".

"Quantes morts més hi ha d'haver? Què som en aquesta comarca, ciutadans de segona? Per què en altres parts d'Espanya s'està soterrant i ací no?", es preguntava Juan Ramón Adsuara. L’alcalde ha recordat que Adif té un pla per a eliminar els 60 passos a nivell que hi ha a Espanya, però el d'Alfafar, "que és el més perillós, el més mortal d'Espanya, no s'elimina d'una punyetera vegada".

Adsuara ha assenyalat que li agradaria que els tècnics "veren què sentiran els pares d'aquesta jove o dels joves que han mort en els últims mesos, què estaran sentint per no tindre cap solució tècnica per a eliminar aquest pas a nivell, que és el que exigim totes les forces polítiques i els ajuntaments".

Estudien una denúncia per molèsties acústiques

Pel que fa a la possibilitat de denunciar Adif, l’alcalde ha dit que s’està estudiant posar una demanda a l’administrador de les infraestructures ferroviàries, perquè accidents com el d’aquest dimecres "el que fan és augmentar els tocs de botzina" i, amb això, augmenta el "malestar i els problemes dels veïns de Sedaví i Alfafar".

"Després d'un accident sempre puja l'alerta, xiulen el doble i provoquen molt més. Cada vegada que es desbarata una barrera apugen el volum, xiulen durant més temps i molesten més als veïns, entrem en un bucle i cada dia provoca més problemes", ha conclòs.

L'Adif i el ministeri es defensen i lamenten el que ha passat

L'empresa ferroviària han lamentat el succés i han defensat que ells van presentar una proposta als alcaldes de Sedaví i Alfafar el juny del 2021 per a suprimir aquest pas a nivell. 

Des d'Adif i Mitma afirmen que necessiten el vistiplau dels consistoris per a dur a terme l'eliminació del polèmic punt. En la proposta de l'empresa el trànsit rodat es desviaria pels passos superiors pròxims i alternatius mentre que vianants i ciclistes utilitzarien un pas a nivell inferior, una solució que segons ells, arribaria “en el curt termini”. Segons la companyia ferroviària, el soterrament "tardaria molt més temps en poder materialitzar-se".

No obstant això, sostenen que durant les dues reunions del juny del 2021 i el gener del 2023 els ajuntaments de Sedaví i Alfafar van continuar condicionant l'avanç de la proposta presentada per Adif a un soterrament posterior. 

També et pot interessar

stats