Ajuntaments del PP del Baix Segura s'uneixen per a reivindicar la gratuïtat de l’AP-7 a la comarca

Denuncien que, amb el peatge de la circumval·lació d'Alacant gratuït, el tram Los Montesinos - Villa Martín és l’únic de pagament en la província

Alcaldes i alcaldesses del PP del Baix Segura després de signar el document
Alcaldes i alcaldesses del PP del Baix Segura després de signar el document / Ajuntament de Torrevella

Alcaldes i alcaldesses d'ajuntaments del Baix Segura governats pel PP han signat una declaració conjunta per a reivindicar la gratuïtat dels peatges de l'autopista AP-7 al seu pas per la comarca. L'alcalde de Torrevella, Eduardo Dolón; l'alcalde d'Oriola, Pepe Vegara; l'alcalde del Pilar de la Foradada, José María Pérez; l'alcaldessa d'Almoradí, María Gómez; l'alcaldessa de Bigastre, Teresa Belmonte, o l'alcalde de Coix, Antonio Bernabéu, entre altres han comparegut este dilluns en el saló de plens de l'Ajuntament d'Oriola Costa per a presentar esta declaració, segons han informat els consistoris torrevellenc i oriolà en un comunicat.

La declaració arriba després que el passat 15 de juliol, el ministre de Transports i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente, anunciara que fins al 15 d'octubre es liberalitzaria el peatge de la circumval·lació Alacant de l'AP-7 amb l'objectiu de descongestionar l'autovia A-70, en una prova pilot.

“Des del nostre afany per millorar la vida dels nostres veïns, volem plantejar-li al ministre de manera respectuosa, però ferma, que necessitem activar la supressió del peatge de l'AP-7 des de Los Montesinos a Villamartín. Sense dubte, ajudaria a descongestionar enormement la carretera de la costa i permetria enormement millorar la mobilitat dels trànsits a la comarca”, sostenen en el comunicat.

Els primers edils del Baix Segura lamenten que l'únic tram de peatge que queda operatiu en tota la província d'Alacant és el tram de Torrevella i Oriola Costa. Una situació davant de la qual no es poden quedar callats, afirmen, i que els obliga a escenificar el seu “descontentament i indignació” perquè esta mesura repercuteix negativament en el turisme de la comarca, els fa perdre competitivitat, els aïlla “encara més” d’altres territoris i continua obviant la situació insostenible de l’N-332. 

El document també compara els trànsits que suportaria l'autovia A-70 en el tram d'Alacant amb els de l'N-332, segons dades del Ministeri. En este sentit, el comunicat apunta que hi ha una IMD al sud de la Universitat d'Alacant de 90.938 vehicles al dia, en una autovia amb dos carrils per sentit; mentre que l'N-332, al seu pas per Torrevella, suporta 43.337 vehicles al dia, justament la meitat, en una calçada única amb un carril per sentit i una sèrie d'enllaços que “res tenen a veure amb les entrades i eixides en una autovia”.

A més, assenyalen que, durant l'estiu, este tram de carretera dona servei a una població que supera àmpliament les 800.000 persones i s'acosta al milió en determinats moments punta. “És simplement inacceptable que tot eixe flux de desplaçaments s'haja de conduir per una via amb un únic carril per sentit”, recalquen els edils.

Estos alcaldes del PP també han acusat de “silenci còmplice” els socialistes de la comarca. “Com és sempre habitual en ells, mai alcen la veu contra els seus caps de Madrid o de València, encara que això comporte perjudicar els veïns del Baix Segura”, critiquen en el comunicat.

També et pot interessar

stats