La primera decisió de Musk després de comprar Twitter: acomiadar els directius

El multimilionari pren el control de la popular xarxa social amb una aposta clara per a convertir-la en un referent de publicitat per a "enfortir" les marques

Arribada d'Elon Musk a les instal·lacions centrals de Twitter, a San Francisco, amb una pica en les mans
Arribada d'Elon Musk a les instal·lacions centrals de Twitter, a San Francisco, amb una pica en les mans / Twitter

Elon Musk ja és oficialment el nou propietari de Twitter i ja té el control absolut de la popular xarxa social. El multimilionari ha completat finalment aquest dijous la compra, per 44.000 milions de dólars, després de mesos d'estira-i-amolla que ha derivat fins i tot en una batalla legal. Ho ha confirmat de matinada amb un críptic missatge en la mateixa plataforma, fidel al seu estil: "El pardal ha sigut alliberat". 

Segons publica la premsa estatunidenca, la primera mesura que ha pres és acomiadar quatre dels màxims responsables de l'aplicació, entre ells el conseller delegat, Parag Agrawal. Els altres tres executius despatxats són el cap financer de Twitter, Ned Segal; la màxima responsable legal i de polítiques, Vijaya Gadde; i l'advocat principal, Sean Edgett. Els mitjans que informen sobre les primeres maniobres del propietari de Tesla i SpaceX al capdavant de la firma del pardal blau, entre ells The New York Times, The Washington Post i la CNN, citen fonts anònimes coneixedores de la situació. Segons aquests testimonis, a almenys un dels directius expulsats l'han escortat membres de seguretat fora de les oficines centrals de Twitter a San Francisco (Califòrnia, els Estats Units).

Hores abans dels acomiadaments, Musk havia confirmat que comprava la xarxa social i va precisar que ho feia "pel futur de la civilització", quan faltaven poc més de 24 hores de la data límit que li havia donat una jutgessa per a obrir un procés legal si no es formalitzava l'adquisició. Aleshores ha publicat un tuit amb un vídeo que arreplega la peculiar manera que ha triat per a fer la primera entrada en les instal·lacions centrals de Twitter: amb un lavabo en les mans. El multimilionari ha volgut recrear un popular mem d'Internet que mostra una pica que entra per una porta i diu "let that sink in!" (deixeu entrar la pica), que en anglés té doble sentit perquè significa “pica” si es llig com a substantiu, però “afonar” si s'entén com a verb.

El magnat, que ja es presenta en el seu perfil de Twitter com a "Chief Twit" ('amo tuiter'), ha difós a través d'aquesta mateixa plataforma un missatge destinat "als anunciants" en què ha explicat les raons que el porten a comprar-la i cita, en primer lloc que "és important per al futur de la civilització tindre una plaça digital comuna on puga debatre's de manera sana un ampli espectre de creences". A més, ha avançat que la publicitat tindrà un lloc rellevant en la xarxa d'ara en avant.

Perfil d'Elon Musk a Twitter
Perfil d'Elon Musk a Twitter / Twitter

Musk ha reconegut en l'esmentada publicació que les xarxes socials corren el risc d'augmentar la polarització de l'opinió pública entre l'extrema dreta i l'extrema esquerra, una cosa en la qual també han caigut els mitjans tradicionals, i ell vol contribuir a superar aquest risc "per a ajudar la humanitat", que diu estimar, i "no per a fer diners".

L'home més ric del món considera que Twitter "no pot convertir-se en un infern gratis per a tots, on pot dir-se qualsevol cosa sense conseqüències", sinó que ha de "respectar les lleis". La plataforma ha de convertir-se —prossegueix— "en un lloc càlid i acollidor per a tots, on cadascun pot triar l'experiència desitjada segons les seues preferències", i la compara amb l'experiència de veure cinema o jugar a videojocs segons l'edat de cada persona.

Sobre la publicitat en Twitter, diu que els anuncis "si són ben entesos, poden entretindre, complaure i informar" l'usuari, explicant-li, per exemple, que existeix un tractament mèdic nou. "Fonamentalment —conclou en el missatge dirigit als anunciants— Twitter aspira a convertir-se en la plataforma de publicitat més respectada del món que enfortirà les teues marques i farà créixer la teua empresa. Construïm junts una cosa extraordinària".

També et pot interessar