Meta xifra en 10.000 la nova retallada de llocs de treball

Zuckerberg ha assegurat que els acomiadaments eren “inevitables” per a aconseguir que la tecnològica siga “més eficient”

Logo de Meta
Logo de Meta / Reuters

La tecnològica Meta —propietària de Facebook, Instagram i WhatsApp— ha detallat aquest dimarts que finalment retallarà 10.000 llocs de treball més en els pròxims mesos i abandonarà també els plans per a cobrir unes 5.000 vacants que tenia obertes. Els nous acomiadaments arriben després que el novembre passat la multinacional anunciara l'eixida d'uns 11.000 treballadors, al voltant del 13% de la seua plantilla, amb l'objectiu de reduir costos.

"Serà dur i no hi havia manera d'evitar-ho", ha assenyalat el màxim executiu de la firma, Mark Zuckerberg, en anunciar la decisió, que ha justificat com un intent de fer la companyia més eficient.

En un comunicat, Zuckerberg ha explicat que durant els pròxims dos mesos els responsables dels diferents negocis de Meta anunciaran plans de reestructuració en els quals es cancel·laran projectes de baixa prioritat i es reduiran les contractacions. Davant d'aquests plans, l'empresa ha decidit retallar el seu equip de recursos humans i començarà a informar dimecres als empleats afectats.

Les reestructuracions i acomiadaments en l'àrea tecnològica es donaran a conéixer a la fi d'abril i en la part empresarial cap a finals de maig, encara que en alguns casos pot ser que les eixides s'estenguen fins a final d'any, ha explicat Zuckerberg. "En total, esperem reduir la grandària del nostre equip en unes 10.000 persones i tancar uns 5.000 llocs vacants addicionals per als quals encara no hem contractat ningú", ha apuntat.

El gegant nord-americà de les xarxes socials va anunciar al novembre la primera gran ronda d'acomiadaments de la seua història després d'haver augmentat la seua grandària amb molta força durant la pandèmia, un moviment que han seguit moltes altres companyies del sector tecnològic. El 2022, Meta va veure com els seus beneficis es desplomaven un 41% en l'exercici de 2022, fins a 23.200 milions de dòlars, amb un xicotet descens de la seua facturació i un important augment de costos.

Com altres tecnològiques, es va veure afectada per la inflació, la feblesa del mercat publicitari, l'augment de competidors i la normalització de la demanda d'oci digital, que va augmentar extraordinàriament després de l'esclat de la pandèmia.

També et pot interessar

stats