Els Estats Units amenacen de tancar els ports a les embarcacions espanyoles mentre es denegue l'accés de vaixells amb armes per a Israel

Els país nord-americà assegura que Espanya va prohibir l'entrada d'almenys tres vaixells dels EUA el novembre del 2024 al port d'Algesires

Port d'Algecires
Port d'Algesires / Europa Press

Els Estats Units amenacen de tancar els ports a les embarcacions espanyoles per haver denegat l'accés a tres vaixells que duien armes a Israel. Els fets van tindre lloc l'any passat i ara la Comissió Marítima Federal planteja les represàlies. Altres opcions amb què s'especula són la reducció de la càrrega o multes milionàries, que podrien arribar als 2,3 milions de dòlars per viatge.

En un comunicat publicat este divendres, la Comissió Marítima Federal assegura que "continua la seua investigació sobre les regulacions o pràctiques imposades pel govern d'Espanya que directament o indirectament neguen l'accés de determinats vaixells als seus ports", entre els quals s'inclourien embarcacions nord-americanes.

Segons apunten, els Estats Units ha dut a terme una investigació que confirma que Espanya va prohibir l'entrada d'almenys tres vaixells nord-americans el novembre del 2024 al port d'Algesires i que la política darrere d'estes denegacions seguix en vigor. "Per a avaluar la situació actual i el seu impacte en el comerç exterior dels Estats Units, la Comissió ara busca informació addicional de les companyies aèries comunes, els carregadors i altres parts interessades sobre la política actual d'Espanya de negar l'accés al port a certs vaixells que transporten càrrega amb destinació o procedència d’Israel".

La Comissió Marítima Federal planteja represàlies

Asseguren que les lleis i regulacions adoptades estan "creant condicions generals o especials desfavorables per al transport marítim en el comerç exterior dels EUA", raó per la qual estan valorant "quines accions correctives poden ser adequades per a complir o ajustar estes condicions aparents". "La Comissió pot sospesar una sèrie de possibles remeis, incloses les limitacions de la càrrega, la denegació d'entrada als vaixells que operen sota la bandera d'Espanya o la imposició de multes fins al límit actual ajustat a la inflació de 2.304.629 dòlars per viatge en vaixells espanyols", agreguen.

La Comissió continuarà avaluant les proves abans de fer una determinació final, i deixa una finestra oberta perquè els interessats proporcionen informació o aportacions sobre la qüestió a partir del 22 de desembre. "La Comissió continua compromesa amb el manteniment d'un sistema internacional de transport oceànic competitiu i fiable. Qualsevol acció que s'adopte es guiarà pel mandat estatutari de la Comissió i el registre de fets desenvolupat en la investigació", conclouen.

També et pot interessar

stats