UGT preveu que l’electrificació en Ford Almussafes s’endarrerirà més enllà de 2026

La multinacional avança que es presentarà a la segona convocatòria del Perte VEC

Imatge d’arxiu de dos treballadors amb un vehicle de la fàbrica de Ford a Almussafes
Imatge d’arxiu de dos treballadors amb un vehicle de la fàbrica de Ford a Almussafes / Rober Solsona (Europa Press)

L’electrificació de la planta de Ford a Almussafes s’endarrereix. És la previsió que fa el president del Comité d'Empresa i portaveu del sindicat majoritari UGT, Carlos Faubel, després de reunir-se aquest dimarts i dimecres a Colònia (Alemanya) amb la direcció europea de la multinacional. Faubel creu que l'arribada es produirà “més enllà de 2026 segur”, encara que l'empresa no ha traslladat terminis al sindicat. Inicialment, la multinacional apuntava a 2025 per a començar a fabricar la nova generació de vehicles elèctrics.

UGT i la direcció de la multinacional s'han compromés a mantindre una sèrie de reunions a partir de setembre per a “analitzar la situació”. Les decisions sobre inversions arribarien en l'últim trimestre de l'any, segons preveu el responsable del sindicat majoritari. Faubel ha assenyalat que “han d'esperar” a conéixer el que els trasllade la companyia en aquestes reunions per a poder “parlar de terminis” de l'electrificació. Amb tot això, Faubel ha advertit que “sens dubte hi ha un retard en les inversions”. “No veig que en 2026 es puga estar llançant cap vehicle”, ha lamentat.

La valoració de Faubel sobre les reunions mantingudes aquesta setmana en Colònia és “positiva”, però “no es pot dir que està tot ja decidit” i caldrà esperar fins a l'últim trimestre de l'any per a tindre més informació sobre les inversions, ha conclòs el dirigent sindical.

La setmana passada el sindicat majoritari en Ford Almussafes instava l'empresa a “tindre en marxa les primeres inversions que afermen el futur de la fàbrica” abans de la primavera de 2024 i davant el cessament de producció de la furgoneta Transit. UGT recorda que en 2024 es deixarà de fabricar el vehicle i lamenta no tindre encara “certitud” sobre l'impacte que això tindrà en l'ocupació a partir de desembre de 2023, una vegada haja finalitzat l’ERO en vigor.

Ford presentarà sol·licituds a la segona convocatòria del Perte VEC

D'altra banda, en la trobada, Ford ha avançat al sindicat que presentarà sol·licituds per a concórrer a les dues línies de la segona convocatòria del Projecte estratègic per a la recuperació i transformació Econòmica del Vehicle Elèctric i Connectat (Perte VEC), si bé en aquests moments està “retardant” la presa de decisions sobre les futures inversions per a produir a la fàbrica d'Almussafes la nova plataforma de vehicles elèctrics de la companyia. 

El Perte VEC preveu publicar-se al juliol, tant per a la línia general com per a l'específica de bateries, que està dotada d'uns 873 milions d'euros, amb l'objectiu de muntar-les també en la planta d'Almussafes.

També et pot interessar

stats