La UE denega la marca Put Putin in per a roba per aprofitar-se de la invasió

L'Oficina de la Propietat Intel·lectual de la UE, amb seu a Alacant, veu que la petició dels dos emprenedors suecs és "contrària a la moralitat"

L'EUIPO no registra 'Put Putin in' com a marca per aprofitar-se de la invasió
L'EUIPO no registra Put Putin in com a marca per aprofitar-se de la invasió / Europa Press
05 d'octubre 2023 - 14:51

L'Oficina de la Propietat Intel·lectual de la UE (EUIPO), amb seu a Alacant, ha denegat la sol·licitud de dos particulars de Suècia per a usar comercialment en peces de roba la marca Put Putin in ('Tancar Putin'). Considera que "viola els principis morals" en buscar traure profit d'un esdeveniment tan tràgic i amb milers de morts com la invasió russa d'Ucraïna.

Els dos peticionaris de la xicoteta ciutat sueca de Katrineholm, al sud-oest d'Estocolm, van presentar la sol·licitud de protegir en el mercat de la UE la marca Put Putin in per a tots els articles englobats en la classe 25 de la classificació de Niça, que comprenen principalment les peces de vestir, el calcer i barrets.

S'inclouen les sabates, uniformes, vestits, pantalons, camises, faldes, jaquetes, abrics i tota classe d'articles de vestir, però l'EUIPO ha denegat la sol·licitud amb data del passat 23 d'agost en virtut de l'article 7.1 del Reglament de marques dels 27.

Aquest assenyala que es consideren no registrables els termes contraris als bons costums, així com els blasfems, discriminatoris o insultants, i en aquest context l'euroagència veu que la petició dels dos suecs és "contrària a la moralitat".

"S'aprofita una tragèdia amb finalitats comercials, és a dir, hi ha una intenció de buscar guanys financers d'un esdeveniment tràgic, encara que els consumidors puguen percebre'l com a positiu: Tancar Putin (a la presó)", segons la resolució denegatòria.

Contra aquest dictamen és possible recórrer en el termini de dos mesos a partir de la recepció de la contestació, després de pagar una taxa que s'eleva a 720 euros, segons es reflecteix en la informació accessible als consumidors a través de la plataforma eSearch Plus.

L'EUIPO és la segona agència descentralitzada de la UE més gran que, amb un pressupost de 589 milions d'euros i prop de 1.200 eurofuncionaris, es dedica des d'Alacant al registre de la marca, el dibuix i el model comunitari, a més d'albergar l'Observatori Europeu contra la Pirateria.

També et pot interessar

stats