Torrent, Sant Vicent de Raspeig i Albocàsser són els municipis que més ajudes reben de les diputacions
Les tres diputacions han invertit 396 milions d'euros del 2014 al 2016, segons l'informe de la Sindicatura de Comptes.
Els municipis de Torrent, Sant Vicent del Raspeig i Albocàsser són els que més ajudes per a inversions reben de les diputacions valencianes, que concedeixen una ajuda mitjana per habitant de 99 euros en el cas de la província de València, 52 euros a Alacant i 51 euros a Castelló. Així ho recull l'informe sobre les inversions del 2014 al 2016 efectuades per les diputacions elaborat per la Sindicatura de Comptes i que ha sigut publicat aquest dilluns.
En el període s'han comptabilitzat 396 milions d'euros d'ajudes executades en la Comunitat, amb 267 milions a València, 99 milions a Alacant i 30 a Castelló, que representen un 19,5% sobre el total de despeses de la Diputació de València, un 16,1% en el cas d'Alacant i del 8,2% a Castelló.
L'informe assenyala que existeix equitat en la distribució d'ajudes amb les excepcions dels municipis de València (8,8 milions) i Torrent (4,2 milions), els de major població, en una diputació que dona prioritat a grans municipis.
A la província d'Alacant, el que més rep és Sant Vicent del Raspeig (2,5 milions), amb 44 euros per habitant, quan la mitjana del seu tram és de 19 euros. A la província de Castelló és Albocàsser, 1,8 milions i 1.325 euros per habitant. A Castelló es prioritzen els municipis de menys de 5.000 habitants, que reben el 87,7% de les ajudes.
Segons l'informe, es diferencien dos models de gestió de plans provincials en les diputacions. D'una banda, Alacant reparteix ajudes per major import a un menor nombre d'entitats sol·licitants amb criteris de distribució genèrics. A Castelló, les ajudes són de menor quantia i estan molt repartides entre els sol·licitants, amb criteris objectius. València aplica una fórmula no publicada ni actualitzada, i en tots dos casos en els contractes adjudicats pels beneficiaris es produeixen casos de fraccionament de l'objecte contractual.