Els sindicats de la planta de Ford a Saarlouis convoquen dimecres els treballadors

Són dies claus per als treballadors de Ford Almussafes, ja que la multinacional anunciarà abans que acabe la setmana on es fabriquen els dos models elèctrics pendents d'assignar: ací o a Alemanya

Imatge d'arxiu d'una protestat dels treballadors de la planta de Ford de
Imatge d'arxiu d'una protestat dels treballadors de la planta de Ford de Saarlouis / À Punt NTC

Aquesta setmana és clau per als treballadors de Ford Almussafes. Literalment se la juguen, perquè la multinacional anunciarà abans que acabe on es fabriquen els dos models elèctrics pendents d'assignar: a Almussafes o a la planta alemanya de Saarlouis.

Segons ha pogut saber À Punt, el comité d'empresa han convocat els treballadors de la factoria alemanya aquest dimecres 12:15 hores i a les 16:45 de la vesprada el sindicat majoritari IG Metal donarà una roda de premsa en un hotel de la ciutat.

Unes declaracions dels representants dels treballadors de la planta de Ford de Saarlouis que seguiran molt atentament des del comité d'empresa de Ford Almussafes liderat pel sindicat UGT.

L'assignació de nous vehicles és vital perquè garantiria el treball a la factoria valenciana a partir del 2025, any en què només queda en producció el model Kuga, ja que expira la fabricació del Mondeo, Transit, S-Max o Galaxy.

Ford Almussafes ha signat un acord entre UGT i la direcció de Ford Europa de cinc anys, basat en salaris i flexibilitat i condicionat al fet que se'ls assigne la plataforma elèctrica (en cas contrari, només tindrà validesa per al 2022). Recull increments lineals no consolidables en les taules salarials que sumen 7.000 euros entre 2022 i 2025 per a la plantilla i retornar a l'IPC el 2026.

Expectació, per tant, entre els 6.000 treballadors de la planta i els 24.500 que indirectament es beneficien de la factoria en empreses auxiliars. Un treball de qualitat que representa el 7% de l'ocupació industrial de la Comunitat Valenciana.

Un impacte multiplicador en l'economia valenciana

Cada euro de valor afegit generat en Ford suposa 2,86 euros per a l'economia valenciana i 6,52 a l'espanyola. I per cada lloc de treball de Ford Almussafes, se'n creen 5,8 a la Comunitat Valenciana i 11,7 a Espanya. Són dades d'un estudi de la Universitat Europea de València del 2016, que destaquen l'efecte tractor de la factoria.

El sector de l'automòbil no passa un bon moment, per la caiguda de la demanda i la crisi dels semiconductors, però manté el seu pes. Representa el 13,5% de les exportacions i el 12% del PIB valencià.

També et pot interessar