Ford Almussafes afronta una setmana decisiva per al futur de la factoria

La multinacional podria anunciar els pròxims dies si la fabricació de vehicles elèctrics es farà a la Ribera Baixa o a la ciutat alemanya de Saarlouis

A Ford Almusafes treballen més de 6.000 treballadors directes i 25.000 indirectes / À Punt NTC

Aquesta setmana s’espera que la multinacional Ford es pronuncie sobre la seua decisió pel que fa a la fabricació de vehicles elèctrics a la factoria d’Almussafes (Ribera Baixa) o l’alemanya Saarlouis. 

Tot i que aquest dilluns s’havia previst una parada de la producció, divendres es va modificar el calendari dels expedients de regulació temporal d'ocupació (ERTO) i, per tant, es continuarà treballant en dos torns i tant a la planta de vehicles com a la de motors. L’excepció serà el dia 23, quan s’aturarà el muntatge de les peces.

L’ERTO vigent s’ha allargat fins a finals de juliol per a adaptar la producció a la situació de falta de subministraments i els problemes de trànsit marítim, després d’esgotar pràcticament les jornades que es van aprovar per al segon trimestre. 

En aquests moments, la planta valenciana fabrica 2.200 motors i uns 1.400 cotxes diaris, que es reparteixen en els models Kuga (887 al dia, més de la meitat de la producció), Transit Connect (405), S-Max (72) i Galaxy (36).

Al març va deixar de fabricar el Mondeo i a final d'any també acabarà la producció de la Transit destinada al mercat nord-americà. Posteriorment, ja el 2023, la dirigida a l’europeu. Els models Galaxy i S-Max es fabricaran fins al març del 2024, la qual cosa implicaria que a partir d’aquest moment la factoria d’Almusssafes es quedaria amb la producció d'un sol model, el Kuga.

Ford Almussafes ha signat un acord –entre UGT i la direcció de Ford Europa– de cinc anys, basat en salaris i flexibilitat i condicionat al fet que se'ls assigne la plataforma elèctrica (en cas contrari, només tindrà validesa per a 2022). Recull increments lineals no consolidables en les taules salarials que sumen 7.000 euros entre 2022 i 2025 per a la plantilla i retornar a l'IPC el 2026.

El futur de 6.000 treballadors directes i 25.000 indirectes de la planta valenciana està en joc. També ho està el de la plantilla de 7.000 persones que fan feina de manera directa i 42.000 de manera indirecta a Saarlouis, als quals se'ls ha convocat a una reunió aquest dimecres.

També et pot interessar