El port de València tindrà dues subestacions elèctriques en el marc del seu objectiu de zero emissions el 2030

Amb una inversió de 130 milions d'euros, els vaixells que atraquen al recinte es podran connectar a la xarxa i parar els seus motors i també s'instal·larà una hidrogenera

Jornada sobre les energies renovables al port de València
Jornada sobre les energies renovables al port de València / Twitter: @AutPortValencia

El port de València destinarà 130 milions d'euros en dues subestacions elèctriques perquè els vaixells que atraquen al recinte es connecten a la xarxa i apaguen els motors. També està previst la instal·lació d'una hidrogenera per a subministrar hidrogen a la maquinària portuària.

Són projectes per a ser més eficients i complir l'objectiu de ser un "port neutre en emissions el 2030", segons ha afirmat el cap de Transició Ecològica de l'Autoritat Portuària de València, Federico Torres, durant la jornada "Energia renovables al port".

Entre altres iniciatives dirigides a aquest objectiu, el port també treballa en la instal·lació de plantes fotovoltaiques i eòliques a València i Gandia, a més de l'ús de combustibles alternatius com el gas natural liquat en un projecte comú amb Baleària, l'aposta pel ferrocarril i l'electrificació de la xarxa interior del port de València.

L'Autoritat Portuària ha explicat l'objectiu prioritari d'emissions 0 el 2030 i ha destacat el compromís del transport marítim i el sistema portuari en la lluita contra el canvi climàtic i la descarbonització.

La secretària autonòmica d'Economia Sostenible, Empar Martínez, ha afirmat en la inauguració de les jornades que per a la Generalitat és una prioritat desplegar el pla de desenvolupament de les renovables i accelerar totes aquestes iniciatives.

També et pot interessar