La Plataforma de Majors i Pensionistes proposa al govern que la banca física siga servei essencial
Aquest col·lectiu representa a 15.079 associacions i a més de 5.746.000 afiliats i recorda que els elevats guanys de la banca justifiquen la capacitat de donar un millor tracte als més majors
L'ona expansiva de la reivindicació d'un jubilat per una banca més pròxima continua creixent. El govern espanyol, el Banc d'Espanya i les tres patronals de la banca ja han hagut de reaccionar davant d'una reivindicació que va nàixer en Change.org i que ja suma més de 624.000 firmes. I aquest dimecres ha sigut la Plataforma de Majors i Pensionistes, que ha proposat al govern espanyol un nou marc normatiu que comporte que el servei de banca física siga considerat un "servei essencial i de caràcter universal" fins a la transició a la banca digital.
El col·lectiu ha mantingut aquest dimecres una reunió amb el secretari general del Tresor, Carlos Cuerpo. Li han plantejat aquesta mesura com a fórmula per a protegir adequadament els drets de les persones majors i millorar l'atenció de les entitats financeres als més de deu milions de persones majors i pensionistes del país. La plataforma, que té 15.079 associacions i més de 5.746.000 afiliats, ha traslladat també la seua preocupació per la situació actual i ha denunciat "la barrera de tracte i atenció personal" en les entitats financeres que pateixen les persones majors, després del tancament de milers de sucursals.
El moviment ha informat, a més, de la seua intenció de reunir-se amb les entitats per a comprovar les posicions adoptades després del mes de termini que la vicepresidenta primera del govern i ministra d'Afers Econòmics i Transformació Digital, Nadia Calviño, va donar als bancs per a millorar la inclusió financera de les persones majors.
Plantegen una idea ben clara: "Davant els 20.000 milions d'euros de guany obtinguts pels grans bancs el 2021, a càrrec a aquests recursos, s'hauria de poder solucionar l'atenció personal per a les persones majors”.
Altres demandes presentades són la posada en marxa pel sector bancari de mesures responsables com la creació d'un “gestor del major” en cadascuna de les oficines bancàries, que ajude els majors en la seua interacció amb el banc, així com complementar els serveis digitals amb una bona atenció telefònica. També reclamen la instal·lació de dispensadors d'efectiu més enllà de l'oficina bancària, sobretot a les zones rurals. La plataforma ha reclamat contactar amb les diputacions provincials i els ajuntaments per a crear un espai on atendre periòdicament, d'acord amb la població, les persones majors, així com establir solucions per a cobrar les pensions per gir postal o altres vies.