Ofensiva política a Alemanya perquè Ford trie Saarlouis

El govern regional del Saarland té previstes quatre cites amb la direcció de la multinacional per a aconseguir atraure les noves adjudicacions de models elèctrics a les quals també opta Almussafes

Un treballador de Ford en l'interior de la planta alemanya de Saarlouis
Un treballador de Ford en l'interior de la planta alemanya de Saarlouis / À Punt NTC

Ofensiva política a Alemanya perquè la direcció de la multinacional Ford a Detroit trie finalment la planta alemanya de Saarlouis per a fabricar els dos nous models elèctrics, en perjuí de la planta d'Almussafes, a la Ribera Alta.

El govern regional del Saarland xafa l'accelerador i té previstes quatre cites amb la direcció de la multinacional per a intentar convéncer-los de les bondats i beneficis econòmics de la ubicació alemanya. És ja pràcticament un esprint final perquè es baralla que la decisió final de la multinacional es podria conéixer abans del 23 de juny.

L'espera és agònica per als treballadors de la Comunitat Valenciana, on la planta automobilística ha sigut un motor per a l’economia durant 46 anys. La decisió determinarà si hi ha futur per als 6.000 treballadors de la planta i per als vora 25.000 de les empreses auxiliars. Però també molt tensa per als treballadors de Saarlouis, on l’empresa automobilística fa 52 anys que està present. De la supervivència de la planta alemanya també depenen 7.000 llocs de treball directes i 42.000 d'indirectes. 

Cada planta té unes fortaleses. I confia en les seues forces. La ministra d'Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto, va afirmar la setmana passada que considera que la fàbrica de Ford a Almussafes té "l'oferta guanyadora" per a l'adjudicació de la producció dels models elèctrics de la multinacional, encara que va apel·lar a la "prudència" a l'espera que la companyia es pronuncie.

En tot cas, més enllà de l'esperat anunci, el president de Ford Europa, Stuart Rowley, va advertir en un comunicat enviat a la plantilla el passat mes de maig que és previsible que tant la fàbrica d'Almussafes, com també la factoria de Saarlouis, a Alemanya, hagen de sotmetre's a un "redimensionament de l'estructura actual", independentment de quina de les dues siga l'adjudicatària de la producció de la plataforma de la nova generació de vehicles elèctrics a Europa. Rowley va puntualitzar també que l'elecció d'una fàbrica per a la producció dels vehicles elèctrics no suposa el tancament de l'altra. La multinacional assegura que està buscant futures oportunitats per a la planta que no siga seleccionada. Un fet que, diuen, requerirà "un esforç que incloga múltiples parts, inclosos governs locals i nacionals".

També et pot interessar