La nova terminal nord del port de València podria estar operativa el 2024

Només una empresa filial del grup MSC ha presentat una proposta per a tirar avant el projecte.

La nova terminal nord del port de València podria estar operativa el 2024
La nova terminal nord del port de València podria estar operativa el 2024

El president de l'Autoritat Portuària de València (APV), Aurelio Martínez, calcula que la nova terminal de l'ampliació del nord del port, que suposarà una inversió de 1.200 milions d'euros i la construcció del qual està en procés d'adjudicació, podria estar en funcionament l'any 2024 o 2025.

El 30 de maig es farà l'obertura de l'única oferta econòmica que s'ha presentat per a gestionar la nova terminal marítima, una oferta presentada per Terminal Investment Limited (TIL), la filial de gestió de terminals portuàries de la naviliera Mediterranean Shipping Company (MSC). Segons s'ha informat, el mes de juliol se seleccionarà l'oferta i es publicarà en el BOE.

Martínez s'ha mostrat convençut que l'oferta de TIL serà "bona" i ha destacat que poques empreses disposen del múscul financer suficient per a poder presentar una oferta d'aquestes característiques, amb una inversió privada de 800 milions. Si finalment li adjudiquen la terminal, l'explotació de la qual es preveu per un termini de 35 anys, el grup italosuís MSC controlaria dues de les quatre terminals de contenidors del recinte valencià, que tindria una capacitat global per a 12 milions de contenidors, cosa que el convertiria en el tercer port més gran d'Europa.

L'ampliació nord tindrà capacitat per a 5 milions de contenidors, la qual cosa situarà el port de València entre els tres primers d'Europa. En construir-se des de zero, disposarà de l'última tecnologia i, com a mínim, el procés de càrrega i descàrrega de contenidors estarà semiautomatitzat.

També et pot interessar