Moda, cultura i decoració: tres de cada quatre espanyols compra productes de segona mà

Un informe de l'OCU mostra que esta forma de comprar continua consolidant-se com a alternativa entre particulars

Una taquilla de recollida de productes de segona mà
Una taquilla d'arreplega de productes de segona mà / Robertas Daskevicius (Europa Press)

La segona mà ha arribat per a quedar-se a Espanya. O això sembla amb les últimes dades de l'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU). L'associació explica que el 75% dels espanyols de 18 a 64 anys han comprat almenys un producte de segona mà en els últims dotze mesos (i un 15% set o més productes). I en eixe consum, han gastat de mitjana 167 euros. A més, un 41% dels espanyols van vendre l'any passat algun producte usat, amb un ingrés mitjà de 137 euros.

L'anàlisi d'este hàbit mostra algunes claus. La primera és sobre el tipus de compra. En eixe sentit, tres classes de productes són els que més interessen: roba, calçat i accessoris (48% de les cerques); llibres, pel·lícules i música (46%) i mobles i decoració (44%). Seguits de joguets (32%) i articles d'esport (28%).

Un altre detall mostra com, malgrat ser opcions de compravenda que es poden gestionar completament per internet i via correu, més de la meitat dels usuaris preferixen arreplegar el producte en persona. "Esta fórmula reduïx costos, facilita comprovar l'estat real de l'article i oferix un entorn més segur, un factor rellevant en un mercat on la transparència i la confiança són essencials. Per això en la majoria dels casos els pagaments es fan en efectiu o mitjançant aplicacions com Bizum, PayPal o similars", remarca l'estudi.

Pel que fa als problemes, només un 5% dels usuaris afirma haver-ne tingut algun: el més habitual, rebre un producte en pitjor estat del que s'anunciava o que no funciona segons la descripció. "L'OCU recorda que en productes de segona mà també existix el dret a la garantia: sis mesos per defectes ocults si es compra a un particular i un any com a mínim si és a un professional", explica l'organització.

També et pot interessar

stats