Creix la compravenda de productes de segona mà
La crisi econòmica causada pel coronavirus, la voluntat de ser més sostenibles i la por al desabastiment són algunes de les raons
El comerç de segona mà va a l’alça i, ara que només falten dues setmanes per a Nadal, aquest creixement es nota encara més.
Hi ha dos tipus de perfils prou marcats entre les persones que recorren a aquests negocis: les famílies que s’han empobrit perquè han perdut el treball o el poder adquisitiu a causa de la covid-19 i persones joves habituals de les grans plataformes de venda de roba i complements, que busquen estalviar i ser més sostenibles.
La crisi econòmica ha impulsat aquest negoci, sobretot via internet, on hi ha plataformes com Wallapop que, amb quinze milions d'usuaris, assenyala que el pic de compravenda se centra en les últimes setmanes de l'any, amb la vista posada en el Nadal.
Diversos estudis apunten que la pujada del mercat de segona mà serà del 25% en els pròxims dos anys, perquè ja no està mal vist comprar productes usats i perquè molta gent aposta per la reutilització.
A més, la crisi de desabastiment de productes també fa que moltes persones miren aquest mercat com una alternativa. De fet, cotxes i caravanes de segona mà, on a penes hi ha estoc, és un altre dels sectors a l'alça.