Mercadona, la marca més forta d'Espanya i la sisena més valuosa

L'últim informe de Brand Finance col·loca els supermercats valencians amb una puntuació de 85,7 sobre 100

Treballadors de Mercadona en una imatge d'arxiu
Treballadors de Mercadona en una imatge d'arxiu / Mercadona

Segons l'últim informe Espanya 100 2022 de Brand Finance la cadena valenciana Mercadona és la marca més forta d'Espanya, amb una puntuació de 85,7 sobre 100 seguida de prop per Mapfre (85,6) i NH Hotels (85,1).

La companyia de supermercats és també la sisena marca espanyola més valuosa.

Amb cinc marques, que sumen 13.411 milions d'euros, el sector de la distribució és el tercer que més aporta al total del rànquing, un 12%.

Així, quatre de les catorze marques de distribució analitzades figuren en el rànquing de les més valuoses d'Espanya: Alcampo, Dia, Mercadona i El Corte Inglés.

En concret, Mercadona és la marca preferida pels enquestats a Espanya, percebuda com la més considerada, amb major familiaritat i la més reconeguda seguida d'El Corte Inglés que, segons el rànquing, és la companyia més valuosa del sector amb un valor de 6.063 milions d'euros, un 16,5% superior al valor que tenia en 2021.

No obstant això, la marca que més destaca del sector és Alcampo, que duplica el seu valor de marca, en augmentar un 57,3% el valor. Això la porta a escalar deu llocs en el rànquing fins a col·locar-se dins de les 50 més valuoses d'Espanya en el lloc 47.

Les marques més valuoses

Segons l'informe, Santander, Zara, El Corte Inglés, BBVA i Movistar són les cinc marques més valuoses d'Espanya, seguides per Mercadona, en sisena posició.

Brand Finance precisa que el valor total de les 100 marques més importants d'Espanya és de 109.075 milions d'euros, un 5% més que en 2021.

Si es compara amb els valors previs a la pandèmia, les 100 marques més valuoses d'Espanya han perdut un 8% de valoració amb la crisi de la covid. En concret, Santander continua sent la marca més valuosa d'Espanya per tercer any consecutiu i lidera el rànquing, amb un valor de 13.300 milions d'euros, seguit per Zara, la marca més coneguda d'Inditex, amb un valor de 11.207 milions d'euros.

En tercer lloc, però a gran distància quant a valor de marca, està enguany El Corte Inglés, que desbanca Movistar, amb un valor de 6.063 milions d'euros.

Per darrere es troben BBVA (5.900 milions), Movistar (5.500 milions), Mercadona (5.400 milions), Repsol (5.300 milions), CaixaBank (3.700 milions), Iberdrola (3.700 milions) i Mapfre (3.200 milions).

Quatre són les noves entrades al rànquing 2022: Correus (lloc 41), Logista (lloc 76), La Casera (lloc 96) i Almirall (lloc 98), al mateix temps que ixen Bankia per la fusió amb CaixaBank, Supercor i Sfera.

Segons l'informe, només les deu primeres marques aporten el 60% del valor total del rànquing i el 75% del valor es concentra en sis sectors d'activitat: banca, tèxtil, distribució, energia, telecomunicacions i petroli i gas.

"Un total de set marques del nostre top 100 aquest 2022, es troben entre les 500 més valuoses en l'àmbit mundial malgrat tindre a Espanya moltes més marques valuoses de negocis sòlids i solvents", ha ressaltat la directora gerent de Brand Finance Espanya, Teresa de Lemus.

Zara, la marca amb major puntuació en familiaritat

En tèxtil es van analitzar vint companyies de les quals sis aconsegueixen formar part de les 100 més valuoses d'Espanya. Segons l'estudi, que analitza les percepcions cap a les marques del sector, Zara és la firma amb major puntuació en familiaritat i la segona més considerada.

El sector tèxtil, el sector predominant del rànquing espanyol, manté des de 2021 deu marques que representen un 16% del valor del rànquing amb una suma total de 17.850 milions d'euros.

Zara, la marca número dos del rànquing multisectorial, continua liderant el rànquing tèxtil, al mateix temps que Mango és l'única del sector que escala un lloc en el rànquing de fortalesa, malgrat decréixer 0,5 punts, i és la sisena del rànquing que registra major pèrdua de valor (-21%) i la quarta que més cau: set posicions menys que l'any passat.

Kiddys Class, l'empresa de roba infantil del grup Inditex, tampoc ix afavorida a la foto d'enguany, segons l'anàlisi, que precisa que és la marca amb menor valor i la que més valor de marca perd del sector, un 33% menys que en 2021, la qual cosa la fa descendir cinc llocs.

Finalment, Pull & Bear i Loewe són les que experimenten major augment en valor de marca respecte a 2021, un 11,5% i un 8,4% respectivament.

També et pot interessar

stats