La gigafactoria de Sagunt produirà 150 milions de cel·les de bateries a l'any per a 500.000 vehicles

La planta del grup Volkswagen, la primera a Espanya i la tercera d'Europa, suposarà una inversió de 3.000 milions i crearà 3.000 ocupacions directes i 30.000 indirectes. L'objectiu: "convertir Espanya en un hub de mobilitat elèctrica a Europa"

Totes les autoritats en l'acte de la primera pedra de la gigafactoria de Sagunt / Kai Forsterling (Efe)

El rei Felip VI ha presidit l'acte d'inici de la construcció de la gigafactoria de bateries del grup Volkswagen a Sagunt, la primera a Espanya i la tercera d'Europa, que suposarà una inversió de 3.000 milions, crearà 3.000 ocupacions directes i 30.000 indirectes. Es preveu que comence a funcionar el 2026 i subministrarà cel·les de bateries a les plantes de Martorell i Pamplona.

Un acte en el qual ha estat acompanyat pel president del govern, Pedro Sánchez; el president de la Generalitat, Ximo Puig; el president de Seat, Wayne Griffiths, i el responsable de tecnologia de Volkswagen president del consell de supervisió de PowerCo, Thomas Schmall, entre altres autoritats.

Thomas Schmall ha explicat que la gigafactoria, amb una capacitat anual de 40 gigawatts hora (GWh) "podria arribar a 60 GWh", produirà 150 milions de cel·les de bateries a l'any per a 500.000 vehicles, comptarà amb les tecnologies més capdavanteres i serà líder en sostenibilitat.

El president de Seat, Wayne Griffiths, ha assenyalat que "hui és un dia especial amb la posada en marxa de la primera gigafactoria d'Espanya i el desenvolupament del projecte Future Fast Forward amb una inversió de 10.000 milions d'euros".

Aquest és el nostre compromís, un projecte de país que permet recuperar el pes industrial perdut en els últims anys per a transformar Espanya en el hub de mobilitat elèctrica d'Europa i generar 21.000 milions d'euros i milers de llocs de treball. El president de Seat - Wayne Griffiths

"Aquest és el nostre compromís, un projecte de país que permet recuperar el pes industrial perdut en els últims anys per a transformar Espanya en el hub de mobilitat elèctrica d'Europa i generar 21.000 milions d'euros i milers de llocs de treball", ha remarcat.

Griffiths ha indicat que Espanya és el segon productor de cotxes d'Europa i el nové mundial i “volem desenvolupar productes de cotxes elèctrics made in Spain amb Cupra.

Felip VI: "Espanya vol convertir-se en un hub de mobilitat elèctrica a Europa"

El rei Felip VI ha subratllat que aquest projecte és una gran aposta de futur. "Espanya vol convertir-se en un hub de mobilitat elèctrica a Europa i crear un ecosistema complet i connectat de fabricació de vehicles elèctrics". I un exemple d'això, "són passos com els que es donen ací amb la gran iniciativa industrial que lidera el grup Volkswagen".

Per la seua banda, Pedro Sánchez ha destacat que aquesta primera pedra és molt més que un acte simbòlic perquè "respon a un projecte de país i d'Europa de reindustrialització del nostre continent".

El president del govern ha indicat que la fàbrica de Sagunt exemplifica l'aposta de l'executiu d'Espanya per la mobilitat sostenible. "Ajudarà a garantir el futur de la indústria de l'automoció a Espanya i estem parlant del 8% del PIB, quasi dos milions d'ocupacions".

Aquesta primera pedra és molt més que un acte simbòlic perquè “respon a un projecte de país i d'Europa de reindustrialització del nostre continent. Pedro Sánchez - President del govern espanyol

Segons ha remarcat, "Sagunt es convertirà en un vèrtex per a una de les majors inversions industrials del nostre país que assolirà els 10.000 milions d'euros". "Estem davant la primera fàbrica espanyola d'assemblatge de bateries i cel·les a gran escala, elements claus per a la producció dels vehicles elèctrics gràcies al compromís del grup Volkswagen i Seat.

En aquest sentit, ha ressaltat que l'èxit de la col·laboració publicoprivada i la confiança dels inversors. "El 2022 Espanya va rebre inversions en 860 nous projectes per valor de 44.560 milions d'euros i s'han creat més de 96.000 ocupacions. Aquestes xifres suposen un rècord d'inversió i converteixen Espanya en el sisé receptor del món per davant de potències tan importants com la Xina, França o el Japó", ha ressaltat.

"A Sagunt vam patir la fi abrupta de la vella indústria i ací, ara, liderarem la nova indústria amb aquest alt forn de la mobilitat sostenible. Aquesta gigafactoría és futur, és ocupació i és benestar per a milers de famílies. Ximo Puig - President de la Generalitat

El president de la Generalitat, Ximo Puig ha recordat que a Sagunt "vam patir la fi abrupta de la vella indústria i ací, ara, liderarem la nova indústria amb aquest alt forn de la mobilitat sostenible". Per a Puig aquesta gigafactoria "és futur, és ocupació i és benestar per a milers de famílies".

Per a arribar fins a aquesta primera pedra, el president ha ressaltat la "col·laboració fèrtil" entre Power CO, la Generalitat, el Govern d'Espanya i la Unió Europea, la "institucionalitat activa" en prendre la iniciativa amb aquella carta enviada a Volkswagen fa 525 dies, així com el desenvolupament previ d'aquesta àrea industrial.

Puig ha valorat tres avanços perquè la gigafactoria estiga més prop com l'agilitació de tots els terminis amb la declaració de Projecte Territorial Estratègic, l'autorització, fa una setmana, per a licitar 227 milions en les obres d'urbanització, i la ubicació del Centre Formatiu Campus Battery al costat de la factoria.

Ara, ha destacat que l'objectiu és continuar l'itinerari acordat, i "accelerarem el desenvolupament de les obres amb tota l'ambició i amb la màxima cooperació".

També et pot interessar

stats