Ford Almussafes deixarà de produir els models S-Max i Galaxy l'abril del 2023

És un altre pas en el camí cap a l'electrificació, després del Mondeo el març d'enguany, i el 2023 començarà la negociació per a adaptar la plantilla a la transformació del negoci

Logotip de Ford a la façana de la fàbrica d'Almussafes / Jorge Gil / Europa Press
Logotip de Ford a la façana de la fàbrica d'Almussafes / Jorge Gil (Europa Press)
À Punt NTC
À Punt NTC @apuntnoticies
26 d'octubre 2022 - 11:12 Actualitzat: 26 d'octubre 2022 - 18:35

La planta valenciana de Ford deixarà de produir els models S-Max i Galaxy l'abril del 2023, dins de la seua estratègia cap a l'electrificació total el 2035, segons ha anunciat Ford Europa, que presentarà tres nous elèctrics de passatgers i quatre comercials per al 2024.

La finalització de producció de la S-Max i Galaxy a Almussafes és un altre pas anunciat en el camí cap a l'electrificació, després del Mondeo el març d'enguany.

Aquest mateix dilluns el director de fabricació de Ford Almussafes, Dionisio Campos, va confirmar que l'any que ve començarà la negociació per a adaptar la plantilla a la transformació del negoci.

La direcció europea ha comunicat aquestes fites durant una reunió interna a la seu central de la companyia a Colònia (Alemanya) en la qual també s'ha anunciat la fi de la producció del Fiesta en la planta alemanya a la fi de juny de l'any que ve.

En Ford Europa estan accelerant l'estratègia cap a l'electrificació total dels vehicles de passatgers el 2030 i de tota la gamma el 2035, i presentaran tres nous elèctrics de passatgers i quatre nous elèctrics comercials a Europa per al 2024.

La companyia té previst vendre més de 600.000 vehicles elèctrics per al 2026, i en un termini de sis anys la producció arribarà a 1,2 milions d'unitats.

La planta valenciana de Ford compta en l'actualitat amb 6.000 treballadors, i ja ha anunciat la pròrroga de l'ERTO vigent fins al 31 de desembre per la falta de semiconductors.

La factoria de Ford a València fabrica en l'actualitat quatre models de vehicles: Kuga, Transit Connect, S-Max i Galaxy, per aquest ordre de volums de producció. La finalització de la fabricació del Transit ja s'havia anunciat, però no hi ha encara data concreta confirmada i aquesta sembla retardar-se, segons han explicat els sindicats. Quan es materialitze, Almussafes es quedaria amb la producció del Kuga, el de més pes actualment, fins a la producció dels nous elèctrics.

La UGT, el sindicat majoritari a la planta, ha detallat que la factoria produeix al voltant de 80 unitats al dia dels models S-Max i Galaxy, i ha remarcat també que es deixaran de fabricar els models en què "no s'obté rendibilitat".

Des de CCOO han valorat que l'anunci és una "crònica d'una mort anunciada" i han recordat que la finalització estava prevista per a la fi del 2023, però s'ha avançat. En paraules del seu delegat, Alejandro Osma: "Tot el que siga deixar de fabricar és dolent, però realment a mi no em preocupa tant la finalització d'aquests vehicles com quan es deixe de fabricar la furgoneta (Transit), que és on vindrà una gran baixada de producció i on sobrarà moltíssima gent".

Per la seua banda, STM Intersindical han instat la direcció de l'empresa a aclarir els nous models que es produiran a Almussafes i que "d'una vegada per sempre" es done certitud a una plantilla que "tantes alegries els ha donat en forma de beneficis".

Finalment, la CGT ha qualificat l'anunci de "mala notícia" tot i remarcar que els models afectats tenen molt poca producció diària.

També et pot interessar

stats