La direcció de Ford Almussafes confirma que redimensionarà plantilla per a iniciar la línia elèctrica en 2026

Empresa i sindicats acorden prorrogar l'ERTO vigent fins a finals d'any

Treballadors de Ford Almussafes
Fàbrica de Ford Almussafes en una imatge d'arxiu / À Punt NTC

La planta de Ford Espanya a Almussafes (Ribera Baixa) redimensionarà la plantilla —actualment de 6.000 treballadors— per a adequar-la a la línia elèctrica que fabricarà en 2026 i començarà a negociar l'eixida de treballadors a partir de l'any que ve. El director de Fabricació de Ford Almussafes, Dionisio Campos, ha assenyalat aquest dilluns que el vehicle elèctric té menys càrrega de treball que els models que ara fabrica la factoria i caldrà redimensionar els recursos. Ho ha fet en declaracions als mitjans de comunicació durant una visita del president de la Generalitat, Ximo Puig, i la ministra d'Indústria, Reyes Maroto, a la planta.

Amb aquestes declaracions, Campos confirma el que ja havia anticipat al mes de maig el president de Ford Europa, Stuart Rowley, quan va comunicar que era previsible que tant la fàbrica d'Almussafes, com la de Saarlouis (Alemanya) —que li disputava la fabricació dels vehicles elèctrics— hagueren de sotmetre's a un “redimensionament de l'estructura actual", independentment de quina de les dues fora l'adjudicatària d'aquesta nova càrrega de treball.

Per això, l’anunci del director de Fabricació de la factoria d’Almussafes no ha agafat per sorpresa la plantilla, que ja es temia que es produïra aquesta redimensió. La negociació amb la representació sindical per a adaptar la plantilla a la transformació del negoci començarà en 2023, i la direcció de l’empresa s'asseurà amb els sindicats “tan prompte com siga possible” per a veure les alternatives, ha avançat Campos.  

Es prorroga l’ERTO fins al 2023

D'altra banda, el comité d'empresa i la direcció de Ford han acordat aquest dilluns prorrogar l’ERTO per la falta de semiconductors que està actualment en vigència a la factoria d’Almussafes. Es prorrogarà fins al 31 de desembre d'enguany, segons ha informat quan ha acabat la reunió el sindicat STM-IV.

STM ha mostrat el seu rebuig a les condicions econòmiques en què es durà a terme d'ERTO, però reconeixen que la situació logística actual de manca de subministraments fa necessari prorrogar l'ajust. Critiquen, a més, que amb les condicions actuals hi ha gent que està consumint l’atur. En un moment en què hi ha per davant un redimensionament de la plantilla això “pot generar situacions traumàtiques per a alguns treballadors”, indiquen, per això volen que l’empresa es comprometa a compensar eixos dies d’atur. 

STM també critica que Ford sempre els informa de les pròrrogues de l’ERTO amb molt poca antelació i els problemes de conciliació que això provoca en la plantilla perquè gent s’havia organitzat tenint en compte que aquesta setmana no treballava, de cop i volta ha descobert que ha d’anar a treballar.

També et pot interessar