Ford admet que ha de retallar 8.000 milions de dòlars en costos l’endemà d’anunciar una reducció de personal a Europa

La multinacional reconeix que té més despeses que els competidors pels costos en materials i en garanties, que són més elevats que els de la resta de companyies

Diverses furgonetes de Ford aparcades en un concessionari del Regne Unit, un dels països més afectats per les retallades de personal
Diverses furgonetes de Ford aparcades en un concessionari del Regne Unit, un dels països més afectats per les retallades de personal / Andy Rain (Efe)

Una retallada entre 7.000 i 8.000 milions de dòlars en costos. Són les despeses que ha de reduir la multinacional Ford per a ser tan rendible com els seus competidors. La multinacional feia públics aquests càlculs l’endemà d’anunciar que traurà la tisora per a desfer-se de l’11% de la plantilla de les fàbriques d’Europa, el que afectarà 3.800 treballadors, una retallada de personal de la qual es lliura, almenys per ara, la factoria d’Almussafes.

El director financer de Ford, John Lawler, ha donat conéixer la xifra de contenció de la despesa a la Conferència Wolfe Research Global Acte, celebrada a Nova York aquest dimecres. Per a començar amb la reducció de costos, enguany Ford podrà retallar uns 2.500 milions de dòlars.

Directius de la companyia van expressar a la conferència la frustració pels mals resultats de la multinacional, que va perdre 2.152 milions de dòlars l’any passat.

Lawler ha detallat que vora la meitat de la despesa excessiva que té Ford, en comparació amb els seus competidors, el que suposen entre 3.000 i 4.000 milions de dòlars, és fruit de costos de materials més elevats.

Ford també té més costos que els competidors en garanties. De fet, l’any passat, Ford va cridar a revisió huit milions de vehicles, més que cap altra marca del mercat.

Els representants de la companyia han admés a Nova York que Ford ha de canviar la seua "eficiència" en matèria d'enginyeria, cadena de subministrament i manufactura.

Així mateix, han afegit que els futurs vehicles de la companyia necessitaran la meitat de mà d'obra i tindran la meitat de caragols, una circumstància que, tot i que no ho ha reconegut la companyia, podria implicar futures retallades significatives de personal. 

També et pot interessar