Federico Félix fa una crida a la mobilització social pel corredor mediterrani

El president de la Fundació Pro-AVE adverteix que el retard de la infraestructura en el context de l'actual crisi energètica ha augmentat la bretxa amb els països competidors

Imatge d'arxiu de les obres del corredor mediterrani
Imatge d'arxiu de les obres d'un dels trams del corredor mediterrani / À Punt NTC

El president de la Fundació Pro-AVE, Federico Félix, crida a la mobilització de la societat civil per avançar en el corredor mediterrani i evitar que "els interessos polítics i partidistes" puguen retardar l'execució de la infraestructura.

"Estem perdent moltes oportunitats" ha manifestat Félix en comunicat que lamenta els "vint anys de retard" que arrossega l'execució del projecte i que calfa l'ambient previ al 6é Acte Empresarial pel Corredor Mediterrani, que reunirà aquest dijous més de 1.500 empresaris i representants de la societat civil per a reclamar que s'agilitzen les obres.

El president de la Fundació Pro-AVE defén que la urgència del corredor com a infraestructura clau per a la competitivitat ha augmentat en l'escenari actual, dominat per la incertesa, els alts preus de l'energia, l'exigència d'un transport menys contaminant per la crisi climàtica i l'amenaça de recessió.

"Apostar pel corredor mediterrani és decidir, és invertir en la millora de la nostra economia i de les nostres exportacions i contribuir a reduir emissions i a generar ocupació", ha destacat Fèlix, que assegura no entendre com una infraestructura d'aquest impacte estratègic "continua patint retards i incompliments de manera sistemàtica".

Les decisions, una vegada adoptades, "han de ser executades amb rigor, dins del termini i en la forma escaient", ha destacat, perquè "un empresari que no compleix amb els seus compromisos ni amb les seues paraules, tard o d'hora acaba pagant les seues incoherències".

Si bé, el president de la Fundació Pro-AVE admet avanços en el nivell d'execució en el projecte, els atribueix a "l'enorme pressió social i empresarial" desplegada des de 2016 pel moviment #QuieroCorredor. Segons entén la pressió ha reconvertit l'acord sobre la necessitat de la infraestructura en un consens sobre la urgència d'aquesta.

Sense corredor, augmenta la bretxa de competitivitat

I considera que cal insistir en la mobilització, perquè entén que en l'escenari actual els retards han augmentat la bretxa de competitivitat amb els països líders, un problema que "ni les nostres exportacions, ni la nostra indústria, ni el nostre camp, ni el nostre turisme, es poden permetre".

Posant com a exemple la situació del sector citrícola, Fèlix ha advertit que "o complim amb els terminis de lliurament i sota els estàndards de sostenibilitat i preu que ens exigeixen, o es buscaran altres proveïdors". Si a tota la complicació que suposa la cadena de subministrament se li afigen els alts preus dels combustibles, "ara, més que mai, es fa imprescindible comptar amb el corredor mediterrani", ha reivindicat.

També et pot interessar

stats