Les empreses valencianes acumulen reserves de matèries primeres per l'enquistament de la crisi del mar Roig

Exportar un contenidor des d'ací a Àsia ja és vora un 350% més car, per les pujades de preu 

La crisi del mar Roig encareix l'exportació de productes i materies primeres des d'Àsia / À Punt NTC

Una quarta part del comerç marítim de la Comunitat Valenciana amb el mercat asiàtic es feia a través del canal de Suez, una via que està ara en mínims històrics per la crisi del mar Roig; es troba, fins i tot, per sota de les xifres de trànsit que es van registrar després de la crisi de l'encallament de l'Ever Green, l'estiu del 2021.

Aquesta crisi passa factura a l'economia valenciana i és un degoteig constant de pujades en el preu de les matèries primeres. Els retards en l'arribada de components i productes afecten les cadenes de producció i, davant aquest escenari, s'ha estés la por entre moltes empreses, que han decidit acumular reserves. Tots volen tindre'n i curar-se en salut. "Necessitem matèria primera com siga i tots estem ara tensionant el mercat", ha explicat José Roselló, gerent de Don Hierro, a Tavernes de la Valldigna. "No sabem si aquesta situació de l'estret durarà una setmana, o és un tema que durarà mig any o un any", ha lamentat.

"Petites o mitjanes empreses de la Comunitat Valenciana, d'Espanya, però també de la resta d'Europa es veuen bloquejades", ha explicat Federic Mertens, professor de la Universitat de València.

Així, exportar un contenidor des d'ací a Àsia ja és vora un 350% més car. Per aquest motiu, nombroses empreses estudien deslocalitzar i portar la producció de la Xina a prop d'Europa, precisament quan l'economia mundial posava rumb cap a la recuperació.

També et pot interessar

stats