Deu consells per a llogar pisos turístics de manera segura i responsable

L'Associació Valenciana de Consumidors i Usuaris ha compartit un decàleg per a advertir els usuaris sobre els possibles fraus i estafes

Turistes pel centre de València
Turistes pel centre de València / À Punt NTC

La proliferació dels apartaments turístics, tant a casa nostra com a la resta del món, ha fet que els usuaris es decanten moltes vegades per esta opció a l'hora de triar on allotjar-se.

Però esta alternativa als hotels i els allotjaments tradicionals també pot amagar una cara oculta. No són pocs els usuaris que han denunciat estafes i fraus, especialment quan s'opta per llogar a un particular, sense intermediaris i amb ofertes extremadament econòmiques.

Desgraciadament, detectar i perseguir estos fraus és difícil en l'univers internauta, però sí que es pot evitar caure en la trampa seguint una sèrie de consells, com els que ha compartit l'Associació Valenciana de Consumidors i Usuaris (Avacu) a través d'un decàleg:

  1. Preu: ha d'estar en concordança amb la qualitat de l'habitatge que llogarem. Desconfia de les ofertes excessivament econòmiques.
  2. Plataforma o intermediari de confiança: és recomanable acudir a prestadors del servei turístic. L'existència d'un intermediari professional ofereix més garanties, confiança i transparència.
  3. Seguir els passos que estableix l'intermediari: no hem de negociar directament amb el propietari les condicions o ofertes que no estiguen prèviament pactades amb el prestador del servei turístic (preu, duració, condicions especials, etc.)
  4. Legalitat de l'habitatge: informa't de la normativa relativa a apartaments d'ús vacacional a la comunitat autònoma on el llogaràs. A la Comunitat Valenciana és obligatori que estiguen degudament registrades amb el seu corresponent número de llicència i distintiu de qualitat.
  5. Informació precontractual: abans de contractar, el prestador del servei haurà de facilitar-nos tota la informació relativa al preu, ubicació, impostos, qualitats, categoria, serveis comuns, dates i horaris d'entrada i eixida, etc.
  6. Contracte: exigeix-lo sempre. Guarda tota la documentació, inclosa la publicitat (ja siga digital o en paper) i el resguard de la reserva o senyal abonat. Informa't sobre les possibilitats de cancel·lació de la reserva abans de contractar i dels seus terminis.
  7. Pagament segur: si pagues a través d'una pàgina web, verifica que es tracta d'una pàgina segura. Una vegada realitzat el pagament, exigeix sempre factura desglossada.
  8. Respectar les normes de convivència de la comunitat: sigues cívic, respecta el descans dels veïns i l'ús de zones comunes.
  9. Reclama: en cas d'incompliment de l'acord, acudeix al teu organisme de consum o associació de consumidors.
  10. Per un consum responsable: disfruta de les teues vacances sent respectuós i sostenible amb l'entorn que t'acull.

Si a pesar de tot, hem sigut víctimes d'un frau, Avacu recorda que sempre podrem reclamar en les oficines dels consumidors, i en els casos més greus, denunciar judicialment.

També et pot interessar

stats