Agències valencianes renuncien a presentar-se al concurs de publicitat de Cacsa

Critiquen "l'escassa valoració que el plec fa de la creativitat", que contrasta amb el fet que València siga Capital Mundial del Disseny del 2022.

Ciutat de les Arts i les Ciències de València
Ciutat de les Arts i les Ciències de València / Zebbache Djoubair (Unsplash)

L'associació d'empreses de publicitat de la Comunitat Valenciana, ComunitAD, ha informat que les principals agències valencianes renuncien a presentar-se al concurs de publicitat de la Ciutat de les Arts i les Ciències (CACSA) de València. "El sector publicitari mostra novament el seu malestar per la falta de sensibilitat que demostren alguns concursos públics promoguts des de l'Administració autonòmica", asseguren.

En aquest cas, es tracta del concurs anual per a la contractació de la campanya de publicitat, que recentment ha publicat CACSA. Segons asseguren, el citat concurs té un import total de 824.550 € dividits en quatre lots, dels quals únicament destina un màxim de 15.000 € a la creativitat, encara que en realitat, la redacció del plec especifica que el màxim unitari destinat a cada creativitat serà de 2.000€, IVA exclòs.

"L'escassa valoració que el plec fa de la creativitat, afegida a la descompensada diferència amb la partida destinada a la compra d'espais publicitaris, ha fet reaccionar a les principals agències de publicitat valencianes que han manifestat la seua renúncia a participar en un concurs que entenen que no respecta el valor del treball creatiu", lamenta ComunitAD. Les empreses que han renunciat a presentar-se al concurs són, a dia de hui: Trumbo, Maslow, äbranding, Weaddyou, Cat And Curious, Èxit, Semevé, Aftershare València, SUC Estudi, La Dona del President, Sibèria, Kids, Granissat, Rosebud, Brandsummit, The Serious, Audax Studio, Sapristi, Galop Brau, Ladies & Gentlemen i Utopicum.

Segons explica ComunitAD, "la Ciutat de les Arts i les Ciències és un dels principals actius turístics de la Comunitat Valenciana, i que l'abast i rellevància de la seua comunicació és clau per a l'activació, no sols del mateix complex, sinó de tota l'oferta turística valenciana".

Xoca "frontalment" amb la capitalitat mundial del disseny

El director general de ComunitAD, Vicente Vañó, associació sectorial a la qual pertanyen totes les agències que han decidit no concórrer al concurs, ha manifestat que circumstàncies com aquestes "xoquen frontalment amb la designació de València com a Capital Mundial del Disseny en 2022, que tant d'interés ha despertat en la classe política, i per a la qual sembla que es destinaran importants inversions econòmiques, mentrestant, d'altra banda, continuem menyspreant el treball de la nostra indústria creativa i destinant inversions ridícules per a tot el que no siga comprar espai en els mitjans".

En la passada edició del Festival de Comunicació Creativa, La Lluna, celebrat el mes de novembre, Vañó ja va fer una crida davant els diferents representants de les administracions públiques "per a revisar les seues polítiques de contractació creativa low cost, i a secundar d'una vegada, i deveres, el desenvolupament d'una indústria que té la capacitat de generar desenvolupament econòmic i social per al territori".

Possibles confusions

Ara bé, fonts de la Ciutat de les Ciències consultades per À Punt indiquen que hi ha pogut haver alguna confusió i han precisat que les quantitats són baixes perquè el que demanen són "gràfiques de productes menors" i no creativitat referida a tot el complex.

També et pot interessar