Adif inverteix 22 milions en la terminal intermodal València - Font de Sant Lluís

L'objectiu de l'ampliació és convertir la terminal en una gran zona logística de mercaderies

Platja de vies a la Font de Sant Lluís
Platja de vies a la Font de Sant Lluís / Europa Press

Adif (Administrador d'infraestructures ferroviàries) ha aprovat una inversió de més de 22 milions d'euros per a escometre la primera fase de l'ampliació, remodelació i millora de la terminal intermodal de València - Font de Sant Lluís, que forma part de la xarxa de nodes intermodals estratègics amb la qual Adif busca integrar plenament el ferrocarril en la cadena de transport.

Segons informa Adif, l'objectiu de l'ampliació és adaptar la terminal amb infraestructures i serveis necessaris per a convertir-la en una gran zona logística de mercaderies a València i potenciar el trànsit de mercaderies intermodal.

A més, Adif ha informat que les estructures seran "resilients i sostenibles" per a contribuir a reduir la petjada de carboni del trànsit de mercaderies.

El Consell d'Administració d'Adif ha acordat licitar aquestes obres, que tenen un termini d'execució de dotze mesos, conforme a les indicacions de l'Estratègia de Mobilitat Segura, Sostenible i Connectada 2030, presentada pel Ministeri de Transports, que planteja incrementar de manera efectiva el transport ferroviari de mercaderies mitjançant l'impuls de nodes estratègics intermodals situats en eixos prioritaris de mercaderies.

La terminal intermodal i logística de València - Font de Sant Lluís està situada en el corredor mediterrani, al costat del port de València, i forma part de la xarxa transeuropea de transport. Constitueix un node estratègic clau que afavoreix la interconnexió, interoperabilitat i intermodalitat dels serveis de transport, que possibilitarà la circulació de trens en un ample estàndard entre València i la frontera francesa. A més, aquesta terminal està vinculada al desenvolupament de la zona d'activitats logístiques (ZAL) del port de València i de Mercavalència.

Per aquests motius, segons Adif, necessita dotacions òptimes d'infraestructures i equipaments i de la possibilitat d'oferir serveis intermodals i logístics de primer orde, que permeten el tractament de trens de 750 m de longitud, tant d'ample convencional (1.668 mm) com estàndard (1.435 mm).

Les actuacions previstes en aquesta primera fase inclouen l'ampliació de les infraestructures ferroviàries existents, un nou feix de quatre vies d'estacionament de locomotores, nova urbanització de vials i accessos a la terminal, instal·lacions associades a les obres d'urbanització i la reposició de serveis afectats en l'àmbit d'execució de les obres.

En paral·lel amb aquest procés de transformació global de la terminal, la Generalitat acaba de traure a consulta pública el document previ del pla especial de la zona logística ferroviària de la Font de Sant Lluís, que actualitzarà i detallarà l'ordenació de la zona de servei ferroviari, per a la implantació d'activitats i serveis complementaris especialitzats que impulsen el node.

També et pot interessar

stats