L'alta velocitat d'Ouigo arribarà a Elx el 2024
La companyia de baix cost ofereix el servei ferroviari també entre Madrid i València i entre Alacant i Madrid
Adif ha aprovat aquest dimarts els horaris de servei per a la circulació de trens en la xarxa ferroviària espanyola a partir del 10 de desembre i per a tot el 2024, incloent-hi la llum verda a Ouigo per a operar en els serveis entre Madrid i Segòvia, Valladolid, Múrcia i Elx (Baix Vinalopó).
L’operadora del grup francés SNCF va rebre a l’agost el permís provisional per al trajecte que uneix Madrid, Múrcia i Elx, i ara ha rebut el permís definitiu, tal com estava previst. L'arribada de l'alta velocitat a Elx és una reivindicació de l'Ajuntament de la tercera ciutat de la Comunitat Valenciana.
La companyia de baix cost va començar a oferir el servei ferroviari entre Madrid i València l'octubre del 2022, mentre que el trajecte entre la capital alacantina i Madrid l'ofereix des d'abril del 2023.
Adif també ha assignat a Ouigo capacitat a la línia a Andalusia, comunitat en què no ha operat fins ara per una incompatibilitat amb el sistema de senyalització, però l’operadora ja comptava amb capacitat adjudicada en el procés que va obrir la liberalització del transport de viatgers per ferrocarril a Espanya el 2020.
En el cas de la línia Madrid-Segòvia-Valladolid, la prestació efectiva dels serveis, segons els solcs adjudicats, queda condicionada al resultat de la prova d'equilibri econòmic que realitza la Comissió Nacional dels Mercats i de la Competència (CNMC). Aquest és un requisit des que el Govern va declarar de servei públic aquesta línia d'alta velocitat l'any passat en el marc dels abonaments amb descomptes per a usuaris habituals.
En ser considerat un servei públic, la CNMC haurà de resoldre si l'entrada de competència xoca contra el servei de Renfe. Fonts d’Ouigo han traslladat que confien que no siga un problema per a operar aquesta línia, en considerar que la seua entrada tindrà un efecte positiu en el mercat i, per tant, en els usuaris.