Ouigo inaugura la línia d'alta velocitat Madrid-València

La nova línia de baix cost estarà operativa des del divendres i comptarà amb cinc freqüències diàries d'anada i tornada per a un trajecte d'una hora i cinquanta minuts, amb bitllets des de nou euros

Inauguració de la segona línia d'Ouigo a Espanya, que connecta en 1 hora i 50 minuts València amb Madrid / Luis Millán (Efe)
Inauguració de la segona línia d'Ouigo a Espanya entre València i Madrid / Luis Millán (Efe)

Ouigo, l'operador ferroviari de baix cost de la companyia francesa SNCF, inaugura aquest dijous la seua segona línia a Espanya, que connectarà en una hora i cinquanta minuts Madrid amb València.

La nova línia de Ouigo estarà operativa des del 7 d'octubre, comptarà amb cinc freqüències diàries d'anada i tornada (deu trajectes), i oferirà 35.630 places setmanals. Això implica 14.252 places més que les contemplades inicialment després de l'autorització d'Adif per a afegir dues freqüències diàries a les tres incloses.

La nova oferta setmanal de la ruta Madrid-València-Madrid se sumarà a les 64.134 places de la línia Madrid-Barcelona-Madrid, amb el que l'oferta total de Ouigo a Espanya serà de 99.764 places setmanals.

Ruta Madrid-Alacant el 2023

L'arribada a València és la primera parada de Ouigo a la Comunitat Valenciana, a la qual li seguirà l'obertura de la línia que unirà Madrid i Alacant, amb parada a Albacete, en el primer semestre del 2023.

Aquesta ruta, que comptarà amb dues connexions diàries d'anada i tornada (quatre trajectes), està actualment equipada amb el sistema ERTMS2, un mecanisme de seguretat diferent del de les de Madrid-Barcelona-Madrid i Madrid-València-Madrid i que requereix una homologació més complexa en els seus trens.

Avlo reforça la seua oferta entre Madrid i València

Coincidint amb aquest anunci, Renfe —competidora directa de Ouigo— ha anunciat també que a través del seu AVE de baix cost, Avlo, reforçarà amb 45.000 places els serveis entre Madrid i València a partir del 7 d'octubre i fins al 10 de desembre.

Per a això, duplicarà la capacitat de 125 trens que circularan amb una oferta de 718 places per tren durant els dos pròxims mesos de manera que l'oferta global s'elevarà fins a les 185.000 places fins al 10 de desembre.

Cal recordar que el servei Avlo entre València i Madrid va començar el passat 21 de febrer.

També et pot interessar