Vint anys de Facebook, la xarxa social que va canviar la manera de relacionar-nos en línia

Hui en dia la plataforma ja no és la més popular entre els joves, però continua sent un mitjà d'informació per a un públic més adult

Vint anys de Facebook, la xarxa social que va canviar la manera de relacionar-nos en línia / À Punt NTC

Fa dues dècades que un jove de Nova York va idear junt amb quatre companys d'universitat un anuari digital, amb el nom de The Facebook, que temps després ha passat a ser una de les cinc empreses tecnològiques més valuoses del món.

Una xarxa social que ha evolucionat, alhora que els seus usuaris, però al mateix temps és una marca que continua sent rendible, ja que Facebook factura quasi 130.000 milions de dòlars a l'any amb la venda de publicitat.

“No va ser la primera xarxa social que aparegué, però probablement sí la més transformadora. Va marcar un abans i un després en la manera en què ens relacionàvem en línia”, assegura Marta Pascual, membre del departament digital d’À Punt.

Una plataforma que arriba a qualsevol racó del món i que amb vora tres mil milions d'usuaris “continua sent una de les xarxes més importants a l’hora d’informar-se, tot i que les generacions més joves l’han abandonada en favor d’Instagram o TikTok”, explica Pascual.

I és que molta gent jove busca altres xarxes en una fugida constant del control i l'escorcoll parental. No obstant això, continua sent una de les plataformes més utilitzades i amb més seguidors que busquen notícies i informació.

“Les notícies que més consulten i que més miren són les que es relacionen amb successos i informació local, del seu poble”, afirma Javier Lifante, cap del departament digital d’À Punt. 

De fet, s'ha convertit en una ferramenta bàsica per a la informació més local. “És la manera d'assabentar-se de quines necessitats té el teu veïnat i transmetre notícies festives, actes culturals i esportius”, apunta l'alcaldessa de Bétera, Elia Verdevío.

La cara B d'aquesta xarxa han sigut la difusió de notícies falses, que fa poc han obligat el seu propietari a demanar disculpes davant del Senat dels Estats Units.

Mentrestant, amb la compra d'Instagram i WhatsApp, i el canvi de marca el 2021, la companyia Meta s'assegura un futur més que favorable econòmicament i amb un món de possibilitats en la construcció del metavers.

També et pot interessar

stats