El programa Cinema Sénior torna este dimarts amb entrades a dos euros per a majors de 65 anys

La iniciativa, que s’allargarà tot un any fins al juny del 2026, inclou 397 sales de tot Espanya i més de 2.900 pantalles

Cartell de la campanya de Cine Sènior
Cartell de la campanya de Cine Sénior / Ministeri de Cultura

Torna el programa Cinema Sènior este dimarts, que permet a les persones majors de 65 anys acudir al cinema cada dimarts per només 2 euros. En esta tercera edició s’han adherit 397 sales de tot Espanya, que sumen més de 2.900 pantalles de projecció.

Com a novetat, el programa estarà actiu durant tot l’any fins al juny del 2026, a diferència de l’edició anterior, que va tindre una duració de nou mesos. Les entrades es podran adquirir tant en taquilla com per mitjans electrònics, segons ha informat el Ministeri de Cultura. La iniciativa busca fomentar l’accés de la gent gran a la cultura, com a part d’un estil de vida actiu i saludable, i alhora donar suport a les sales d’exhibició cinematogràfica, considerades un element clau en la cadena del sector audiovisual.

El programa compta enguany amb una dotació màxima de 8,5 milions d’euros, dels quals 8,15 milions es destinen a la concessió de les ajudes. La quantitat inclou també una reserva de 900.000 euros per si l’execució final supera la prevista.

La passada edició de Cinema Sènior celebrada entre maig i desembre de 2024, va tindre una acollida molt positiva, amb 1.689.115 espectadors, segons dades de la Federació de Cines d’Espanya (FECE). Açò va suposar 764.000 més que l’any anterior, un increment del 83%.

També et pot interessar

stats