Nicolás Leblay, de l'Atelier Robuchón de Madrid, guanya l'onzena edició del concurs de gamba roja de Dénia
Dels huit finalistes, el jurat encapçalat per Quique Dacosta ha elegit la proposta de ramen de gamba d'aquest restaurant
El xef Nicolás Leblay, del restaurant Atelier Robuchón de Madrid, ha guanyat aquest dimarts l'onzena edició del concurs internacional de cuina creativa de la gamba roja de Dénia (Marina Alta) amb el seu ramen (sopa de fideus asiàtica) de gamba.
Els restaurants Fierro de Valencia —amb una estrela Michelin— i Espacio Montoro, d'Alacant, han quedat en segon i tercer lloc d’aquest certamen que cada vegada té més nom i en què enguany han participat 60 cuiners i cuineres.
Però per a arribar a assolir el premi primer, els i les xefs hi han hagut de passar un matí ben afaenats. En les huit elaboracions que han arribat a la final, la protagonista ha sigut, com no podia ser d’una altra manera, la gamba roja de Dénia. La resta, imaginació i una selecció de productes i de tècniques que puguen traure el màxim partit d’aquest producte tan especial i delicat.
Entre el jurat figuren xefs internacionals de la talla de Paco Roncero, Quique Dacosta o Cristina Figueira. També la periodista especialitzada en gastronomia i membre de la Reial Acadèmia de Gastronomia Júlia Pérez, que ha explicat a À Punt que no és gens fàcil fer cuina creativa amb gamba perquè “és un tòtem. Un producte tan bo que com menys el toquem, millor”.
Per la seua banda, el tres estreles Michelin Quique Dacosta afirma que la gamba roja és un producte amb personalitat i, per tant, els productes que se solen posar al seu costat també tenen una personalitat gustativa. Pel que fa a la qualitat dels plats ha assenyalat que no falten ni creativitat ni talent. “I estem ací per a gaudir-los”, ha afirmat.
Més llegit
-
Mor un copilot i el pilot queda ferit molt greu al Ral·li de la Ceràmica a Castelló
-
El 80% del professorat aposta per mantindre la vaga mentre que Educació i sindicats tornen a negociar este diumenge
-
FOTOGALERIA | Així serà la futura Estació Central de València
-
Tres universitats valencianes fan una crida a l'entesa per a "recuperar la normalitat en el sistema educatiu valencià"
-
Detenen un home a Torrent per presumptament maltractar i amenaçar la parella embarassada
-
Un vol cancel·lat, una ruptura i l'Argentina: el nou viatge de Paco Roca amb el còmic més personal