Mor de forma sobtada a l'Oceanogràfic una de les belugues rescatades del Canadà
Era un dels dos exemplars que van arribar el passat agost juntament amb quatre dofins des del Canadà
Jelly Bean, una de les dos belugues que va arribar a l'Oceanogràfic el 27 d'agost juntament amb quatre dofins, ha mort, segons ha lamentat el recinte en un comunicat. Els animals procedien d'un aquari tancat al Canadà.
Des de la seua arribada a València, tant Jelly Bean com la resta dels animals han estat sota supervisió contínua dels equips veterinaris i dels cuidadors de l'Oceanogràfic com a part del procés d'adaptació al seu entorn, segons les mencionades fonts. En els últims dies, Jelly Bean havia presentat dificultats en l'alimentació, per la qual cosa l'equip veterinari en va intensificar el seguiment. Durant este període va mostrar moments de millora i una actitud receptiva amb els seus cuidadors i va romandre sota vigilància continuada les 24 hores.
Malgrat això, la beluga ha mort de manera sobtada i inesperada esta passada nit i de moment no és possible determinar la causa de la mort, han detallat des de l'Oceanogràfic. Els veterinaris del centre faran una necròpsia amb el grup de patòlegs de la Universitat CEU Cardenal Herrera per a tractar de determinar els factors que poden haver contribuït a la mort.
Per la seua banda, Cleopatra (l'altra beluga) i els quatre dofins rescatats en la mateixa operació evolucionen favorablement i continuen sota les cures i la supervisió dels professionals.