Shakira inaugura la seua residència de dotze concerts a Madrid
En les actuacions programades este divendres en l’escenari paral·lel van actuar els artistes valencians Guitarricadelafuente, Yerai Cortés i Jimena Amarillo
Shakira ha inaugurat este divendres a Madrid la seua esperada residència de dotze concerts dins de la gira Las mujeres ya no lloran. La primera actuació, al recinte Iberdrola Music, ha reunit unes 50.000 persones en una cita que representa el retorn de la colombiana als escenaris espanyols després de huit anys i que preveu congregar més de 600.000 espectadors fins a l’11 d’octubre.
La proposta va més enllà de la música. Al voltant dels concerts, l’espai ha acollit Macondo Park, una ciutat efímera de 15 hectàrees inspirada en l’univers de Gabriel García Márquez, amb gastronomia, literatura, moda, art i música en directe. L’experiència Es Latina ha convertit el recinte en un gran festival dedicat a la cultura llatina contemporània, amb huit espais temàtics i activitats durant dotze hores al dia.
També hi ha hagut presència valenciana durant esta primera jornada. En les actuacions programades en l’escenari paral·lel van actuar els artistes valencians Guitarricadelafuente, Yerai Cortés i Jimena Amarillo, que han posat el segell valencià a una programació que reunix propostes de diferents àmbits de la cultura llatina.
Passades les 20:30 h, Shakira va aparéixer sobre l’escenari davant d’un públic entregat i va repassar els grans èxits de la seua trajectòria, des de "La tortura", "La bicicleta" o "Hips Don't Lie" fins a cançons més recents com "Soltera" o la "BZRP Music Sessions, Vol. 53". El concert, que va durar vora dos hores amb quasi una trentena de cançons, va combinar pop, rock, música urbana, cúmbia i sons d’arrel àrab.
La nit va acabar amb un espectacle pirotècnic, abans que la festa es traslladara a la Macondo Plaza, amb una desfilada de Carnestoltes inspirada en Barranquilla. Així, la residència de Shakira es presenta no sols com una sèrie de concerts, sinó com una experiència cultural que durant les pròximes setmanes convertirà Madrid en un dels grans punts de trobada de la música i la cultura llatina.