'Los guardianes del Prado', el complot per a robar 'Las Meninas' a la València republicana
L'escriptor valencià Javier Alandes, en la seua nova novel·la, trasllada els lectors a la València de 1936, quan algunes obres artístiques del Museu del Prado es traslladaren al Cap i Casal
La València de 1936 és l'escenari de l'última novel·la de l'escriptor valencià Javier Alandes, Los guardianes del Prado, una història que trasllada els lectors a l'època en què la capital del Túria va ser també la capital de la Segona República.
Junt amb el govern, també es van desplaçar a València en plena Guerra Civil 2.000 peces procedents de diferents museus de Madrid, entre les quals es trobaven 361 obres del Museu del Prado, com Autoretrat de Dürer, La càrrega dels mamelucs a la Porta del Sol de Francisco de Goya o Las Meninas de Velázquez. En aquesta última pintura, precisament, se centra la història, quan el protagonista del llibre descobreix un complot organitzat per a robar-la i entregar-la als nazis.
Entre les localitzacions clau en la narració es troba l'església del Patriarca de València, un dels llocs triats pel govern per a resguardar les obres dels bombardejos i saquejos.
Amb Los guardianes del Prado, Alandes proposa un thriller d'aventures i investigació amb un complex entramat de traïcions i mentides, en què funcionaris corruptes, contrabandistes i militars són capaços de qualsevol cosa per diners i poder.